Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '07

 
Kategori
İnançlar
 

Cin geliyor kaç...

Cin geliyor kaç...
 

Her zaman öğretildi; din güzel ahlaktır, din doğruluktur vs... Allah'tan bana sadece o kısmı öğretildi ama biliyoruz birde hani "korkutan" kısmı var dinin. Cinler, şeytan falan... Özellikle şu cin konusuna insanlar takılmış durumda. Ben demiyorum ki cin diye bişey yok. Hayır var, sonuçta kitapta yazıyor yani ama inanmıyorum öyle filmlerde anlatılanlar gibi, içine cin kaçmış, cin çarpmış, cin insana aşık olmuş etrafındakileri delirtmiş fasa füsolarına...

Nerden çıktı bu konu diyeceksiniz. "Musallat" adlı "korku" filmine gittik. Malumunuz dinle ilgiliydi. Özellikle cinlerle. İşte bir cin kıza aşık oluyor sonra onunla evleniyor falan fişman... Ben inanmam öyle şeylere ama yanımdaki arkadaşların hepsi film çıkışı "cin" denen korkunç "yaratıklardan" bahsediyordu... Ne kadar tehlikeli, ne kadar korkunç olduklarından... Bir de "üç harfli" olarak söylenirler ya orada işte ipler koptu. Kimseyi takmadan etraftaki, bağırmaya başladım. "İşte sizin gibiler yüzünden, millet para kazanıyor.", "Allah'ın cini, hiç günahı olmayan birine neden durduk yere acı çektirsin.", "Zaten millet cahil, gözü korkmuş cinden, böyle saçma sapan şeylerle iyice korkutuyorlar insanları", "Dinden korkmamalısınız, din korkulacak bir şey olmamalı." vs.

Sonuna kadar da arkasındayım bu söylediklerimin. Evet, din eğer korkulması gereken bir şey olsaydı, Allah, korkulması gereken bir şey olsaydı, benim bu dünyada zor durumda kalınca tutunacak hiçbir şeyim olmazdı. Çok dindar bir insan değilim, herkes bilir ama "ataist" dediğimiz türden de değilim. Her zaman sığınırım Allah'a ama korkulacak, sinilecek biri gibi değil, arkadaşım gibi sırdaşım gibi... Neyi kimden gizleyeceğim. Allah benim normal halimi bilmiyor mu da ona yapmacık bir saygıyla yaklaşacağım... Saygı bana göre sevgidir. Saygı "siz" kelimesi değildir. Saygı davranışlarla belli edilmez eğer edilseydi zaten şu an da herkes birbirine saygılı olurdu. Saygı anlaşılır. Allah'ta anlar, bir başkası da...

Konuyu uzatmadan tek söylemek istediğim şey var. O da din "öcü" değildir. İnsanların kafasına küçüklüklerinden beri bazı şeyler sokulmuş. Cinler şöyledir, cinler böyledir. Nasıllarsa öyleler, banane... Onları da Allah yarattı, beni de... Allah'ın yarattığı hiçbir şey bana onun yöntemleriyle zarar veremez. Cin çarpanları anlamam, anlamayacağımda... Neden acaba benim etrafımdan birini hiç çarpmadı veya benim etrafımın etrafını... Çok cin dedim değil mi? Eğer benden haber alamazsanız, yukarıda görüşürüz... Sağlıcakla...

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..