Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '18

 
Kategori
Dünya
 

Çin’in ABD'yi Geçmesi Ancak ABD'nin “Buyur Geç” Demesiyle Mümkün Olur

Çin’in ABD'yi Geçmesi Ancak ABD'nin “Buyur Geç” Demesiyle Mümkün Olur
 

Bunun anlamı Çin ABD’yi geçemez değil geçer de bu bir mucize olur. Ama mucizelerin de gerçekleştiği görülmüştür.

Niye böyle diyoruz? Ülkeler her zaman birbirini geçebilir. Çünkü Çin’in dezavantajı, ABD’nin avantajı çok.

ABD’nin süper güç olması(daha doğrusu süper güç olarak kalması) için yapacağı sadece çalışmak. Çin’e  çalışmak da yetmeyebilir.

Çin Topraklarının ABD’den daha verimli olduğuna dair bir şey duymadım. Yüz ölçümler eşit gibi.

Çin’in dezavantajı nüfus için avantaj diyorlar ama ben katılmıyorum; yani bu kadar insanı (ABD’nin 5 katı) önce besleyeceksin. Sonra bunların hepsi prof. mühendis falan değil herhalde, yani yetişkinlik konusunda da ABD ileridir.

Zaten hâlihazırda rakamsal olarak ileri olduğu alanlar mevcut, Çin önce bunları yakalayacak.

Sonra ABD’nin dünyaya yayılması (Etki altına aldığı emperyalist harita), uluslararası sermaye kuruluşları nezdindeki itibarı, uzay konusundaki tecrübesi, askeri gücü falan bayağı bayağı ileri.

Fakat olmaz demiyorum eğer olursa bu Çin milleti için onu dünyada saygın hale getirecek onurlu bir başarı hikâyesi olacaktır.

Tabii ki dünya düzeni bakımından da çok önemli bir değişim söz konusu. Dünyanın süper gücü el değiştirdiği zaman New York’un yerini Çin, Pekin alacak. Yani batı önemini kaybedecek(Tabii ki ABD kadar, yoksa Avrupa her zaman önemli)doğu çekim alanı olacak.

Bir konuda çekincem var: ABD malum “özgürlükler ülkesi” olarak biliniyor, Çin insanında ben bu karakteri pek göremiyorum.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..