Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çin sarımsağı (!)

Çin sarımsağı (!)
 

Bugün eve dönerken, sarımsak almak için manava uğradım. Fiyatını sorup parasını verdim. Manav da, beyaz tüllerin içinde, dörtlü diziler halinde asılı sarımsak bağlarından birini asılıp koparıp verdi. İçleri boş değildir değil mi dedim ve kontrol ettim, güzeldi. Manav, bunlar Çin sarımsağı abla dedi, boş çıkmaz. Şaka yapıyorsun, Allah aşkına, sattığınız her şeyin başına Çin malı lafını eklemeyin dedim. Yoo abla dedi, şaka yapmıyorum, gerçekten Çin sarımsağı bu dedi. Kastamonu sarımsağına ne oldu dedim, gülümsedi ve yanıt vermedi.

Yürürken pakete baktım, gerçekten Çin'den gelmiş. Aldığım anda da, manav açıkladığı anda da inanmamıştım, doğru olduğunu görünce çok şaşırdım. Geri vermeyi düşündüm bir an, komik duruma düşmek istemedim.

Uluslararası ticaret anlaşmalarından hiç anlamam. Bu yüzden ukalalık etmiş olmak da istemem. Ama ; Çanak çömleği, oyuncakları, yelpazeleri, süs eşyalarını anlarım da, sarımsağı asla anlayamadım. Hani, kanıma dokunuyor derler ya? Kanıma dokundu yemin ederim bu sarımsak olayı. Bir ara, beyaz tahta kutularda Mısır'a sarımsak ihraç ettiğimizi biliyorum. Ananas, mango, pepino vs yi bizde yetişmediği için ( kaldı ki yetişiyor ananas dışındakiler, hem de Alanya'da ) ithal ediyoruz. Kastamonu gibi sarımsağıyla ünlü bir ilimiz varken, Çin'e neden para ödüyoruz ki?

Kendimi biliyorum, bu yazının sonu gelmez. Sözün özü ; Bu akşam yemeğinde Çin sarımsağıyla tatlandırılmış, taze börülce salatası yiyeceğiz çaresiz. Ve ben, yuttuğum her lokmada kendime daha çok sinirleneceğim sarımsakları manava geri vermediğim için. Kastamonu, seni seviyorum, söz, bir daha sana bilerek ihanet etmeyeceğim !!!

 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..