Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Çin ve Pekin ördeği

Çin ve Pekin ördeği
 

Yemekler çok lezzetli.
Şehir çok pis.
Hava hep rakı gibi.
Bisikletliler can sıkıcı.
Herşey çok ucuz, ama sağlam pazarlık yaparsan.
Çince çok zor, dinlemesi bile.
Çayları mis kokulu.
Çin seddinde rakamlar (uzunluk vs) inanılmaz, ama görkemi yok.
İpek ve inciler muhteşem.
Çinliler birer baş sarımsak gibi dolaşıyor.
Herkes korkunç kokuyor.
Ama yemekleri çok lezzetli.

Bir daha gider miyim? Eğer Türkiye’de aynı lezzette Pekin Ördeği pişiren ve sunabilen bir lokanta varsa, bir daha Pekin’e gitmem. Var mı?

Şimdiye kadar yediğim en lezzetli et. Sunuluşundaki sadelik ise ayrıca cezbedici. Kahve bardağı büyüklüğünde lavaşlar geliyor önce. Sonra uzun uzun doğranmış taze soğanlar ve soyalı, tatlı sosu. En son dönervari kesilmiş ördek. Önce lavaşların üzerine eti dürüm yapabilecek şekilde yerleştiriyorsunuz. Üzerine biraz taze soğan, sonra bir parçacık sos döküyorsunuz ve dürüp ıssırıyorsunuz.

Kömür ateşinde bütün olarak kızarttıkları öredğin etinin bu kadar yumuşak olmasını beklemiyordum. Pamuk gibiydi. Bu hayvancağızın neden bu kadar yağlı olduğunu da bir sorup öğrenmek gerek. Ama iyi ki “Iıııyyyyy pekin ördeği mi? Hayır teşekkür ederim.” dememişim.

Çok lezzetliydi!

Açıkcası uzakdoğu mutfağının sadece haşlanmış pirinç ve çiğ balıktan oluştuğunu zanneden ben, et ve tavuk yemeklerininde bu kadar lezzetli olabileceğini, çiğ yenilebildiği gibi, değişik usullerde pişirelen jumbo karideslerinin yemeğin içerisinden çıkarılıp soyulup, yenmesi gerektiğini orada öğrendim. Hatta karidesi ayıklamayı da orada öğrendim. Ama nasıl bu kadar formda kalabildiklerini anlamadım.

Çin’e gitme niyeti olanlara mutlaka tavsiye ediyorum. Pekin ördeği yemeden sakın dönmeyin.

 
Toplam blog
: 12
: 1618
Kayıt tarihi
: 11.08.06
 
 

Yazılacakların en zoru kendi hakkında yazılacak olanıdır. Halihazırda otomotiv sektöründe satış dep..