Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '07

 
Kategori
Sinema
 

Cinayet Gecesi

Cinayet Gecesi
 

Anthony Hopkins, Ryan Gosling, David Strathairn, Rosamund Pike, Embeth Davidtz filmin oyuncuları bunlar. Baş oyuncunun adını görüp bu filme gitmemek mümkün mü? Anthony Hopkins’in oynadığı ve beğenmediğim bir film yok. Bu ön yargı ile gittim filme ve yine yanılmadım.

Filmin Türkçe adını her ne kadar "Cinayet Gecesi" olarak tespit etmişlerse de , filmin konusunun özü İngilizce adında saklı "fracture" yani çatlak.

Filmden çıkardıklarım şunlar, aşırı öz güvenle bir işe sarılıp ve sonucu çantada keklik görürseniz yanlış yaparsınız. Bu sonuç filmdeki katil için de, savcı için de geçerli olaylar< silsilesi="" ile="" film="" içerisinde="">

"Olur böyle vakalar Amerikan adaleti yakalar" şeklinde bitme zorunluluğu olmasa, katilin zekasına şaşırıp kalıyorsunuz, aslında senaristleri de kutlamak lazım Glenn Gers, Daniel Pyne çok güzel iş çıkarmışlar.

Gregory Hoblit’in yönetmenliği hakkında bilgim yok ama burada filmi güzel yönetmiş, katil ile savcının ortak noktalarını, kırılma veya çatlama yerlerini güzel vermiş.

Hiç kaybetmemiş bir savcının iki günde gaz odasına veya müebbete gönderecğini sandığı katilin çok zeki çıkması sonucunda yaşadığı perişenlık, ve sonunda zeki katilin özgüveninin meydana getirdiği çatlak.

Kamu hizmeti yapanlar, savcı, avukat, doktor gibi insanların aşırı jendine güvenleri işlerinde arızalara sebep verebilir. En basit ameliyatta hasta ölebilir, en basit davada katil elini kolunu sallaya sallaya çıkabilir.

Filmden benim aldığım bu. Filme on üzerinden yedi veriyorum, üç puanı filmin sonunun tümünün yanında çok bilinir ve basit olması nedeniyle kesiyorum.

 
Toplam blog
: 283
: 1304
Kayıt tarihi
: 04.12.06
 
 

Nükleer fizik doktoru, şiir yazmaya çalışıyor, kalite yönetim sistemleri danışmanı, öykü deneme yaza..