Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '13

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Cinayet Hiç Bu Kadar Şık Görünmemişti

Cinayet Hiç Bu Kadar Şık Görünmemişti
 

Hatırlıyorum da doksanlı yıllara kadar vizon kürklü bayanlar nasıl da havalı havalı yürürlerdi sokaklarda! İtibar ve sosyal statü işaretiydi kürk mantolar. Karnını zor doyuran varoş kızları da kürk çakması pelüş kabanlar, mantolar giyerdi. Yağmur en büyük korkularıydı. Oysa bana göre yaşlılık işaretiydi kürkler! Genç kadınlara pek yakıştıramazdım. Annemin hiç kürk mantosu olmadı. Çevresine özendiğini de duymadım. Biz sokaktaki kedilerle, köpeklerle sarmaş dolaş bir aileydik. O kürk mantoların hangi vahşetle nelere mal olarak üretildiğini de bilmezdik. Teknoloji ilerledikçe ve hayatımıza internet de girince işin çirkinliği çıktı ortaya ve hayvan dostları kazan kaldırdı. Mesela Kanada’nın her sene katlettiği yüz binlerce fok fenomen oldu. Yine de batılı ülkelerdeki -kürk giyenlerin aşağılanmasına kadar varan- onca protestoya rağmen dünya kürk üretiminin dörtte üçünü elinde tutan Çin’de -çanta, şapka, manto, şal üretiminde kullanılmak üzere- milyonlarca kedi ve köpek -derilerine zarar gelmemesi için çeşitli işkencelerle- katledilmeye devam ediliyor! Medeni ülke ABD’de her yıl binlerce vaşak acımasızca öldürülüyor. Küçücük Danimarka mink, Rusya samur ve Finlandiya da tilki katliamında dünya birincisi. Dünya kürk üretimi hacminin 20 milyar dolara ulaştığına inanabiliyor musunuz! Talep var ki arz var! Kim giyiyor böylesine bir vahşetin ürünlerini diye sormaktan kendimi alamıyorum!

Bir manto için 30 kuzu, 15 tilki, 35 tavşan, 20 fok, 80 vizon, 150 çinçilla derisi kullanılıyor!

Astragan kürk için Karagül koyunlarının kuzuları daha ana sütü emmeden katlediliyor! Doğdukları anda kıvırcık ve bukleli olan tüyleri annenin yalamasıyla bir iki gün içinde düzleşmeye başlayacağı için hemen öldürülüp derilerinin yüzülmesi gerekiyor! Çünkü Astragan’ın kıvırcık olanı makbul. Hatta doğumu yaklaşan annenin karnı kesilerek doğmamış yavru çıkarılıyor ve derisi yüzülüyor! Broadtail denen bu mantolara 30 bin dolar, gece uyurken katledilen samurların derileriyle yapılan mantolara da gözünü kırpmadan 100 bin dolar ödeyenler var!!

Hadi, bunu yapanların insan olduğunu söyleyin bana!!

Sanırım Nişantaşı’nda, Bağdat Caddesi’nde, Knightsbridge’te, 5th Avenue’de, Champs-Élysées’de itibarlı volta atmanın raconu kürk giymek! Ne demişti Hoca Nasreddin: Ye kürküm ye!

Oysa kürk bir kumaş değil, organdır! Kürk giymek üzerinizde ceset taşımaktır! Kendi derinizin yüzüldüğünü ve başka bir canlı tarafından giyildiğini hayal etsenize!!

50 mink derisinden yapılan bembeyaz bir mantonun eteğinden damlayan kanları görebiliyor musunuz! Dünyalar tatlısı o savunmasız hayvanları nasıl bir yaratık öldürüyor! Ve merak ediyorum; o yaratık kendi ailesine, çocuklarına nasıl yaklaşıyor, ben bir babayım nasıl diyebiliyor! Tabii, bir ailesi varsa!

Mottoları da hazır: Dünya kürk endüstrisi binlerce yıldır varmış ve milyonlarca insana iş sağlıyormuş. En önemlisi de ekosistemin dengesi için gerekliymiş!! Ayrıca, hayvanların çoğu çiftlik üretimiyle elde ediliyormuş. 1000 yıl önce insanların hayvan postuna bürünmesini anlayabiliyorum da on asır öncenin gerçeği günümüz dünyasına örnek teşkil edebilir mi! Günümüzde her şeyin sunisini, çakmasını, gdo'lusunu, katkılısını büyük bir iştahla üreten-tüketen insanların giyim konusundaki sahici vahşiliği anlaşılabilir mi; kürk için ihtiyaç denilebilir mi? Hayvan çiftlikte üretilmişse gönül rahatlığıyla işkence edilebilir mi? Demek ki bu ilkel kafalar tüp bebek yoluyla sahip olunan çocuklara da gerçek insan gözüyle bakmıyorlar!

Tabii, bardağın bir de dolu tarafı var. Fok katliamını protesto yürüyüşüne de deri mont ve deri ayakkabıyla gitmemek, paramızı deri cüzdanda taşımamak lazım!

Bir piton derisi çantaya 10 bin dolar, krokodil çantaya 35 bin dolar veren Şirinleri tenzih ediyorum! Zaten şeytan Prada, onlar kürk giyer!

Fok, samur, tilki, sincap, tavşan, mink, kuzu, çinçilla, vaşak, kedi, köpek, kurt katliamına gösterilen tepkilerin; mont, ceket, etek, kemer, cüzdan ve ayakkabı imalatında derileri kullanılan sığır, dana, at, oğlak, koyun, deve için de gösterilmesi gerekmez mi? Bir hayvanı diğerinden daha değerli ya da değersiz kılan nedir? Sığır, dana, koyun, kuzu zaten eti için kesiliyor; derisi çöpe mi atılsın diyenler çıkabilir. Evet, kırmızı et tüketimi tamamen yok edilemez belki; ama azaltılabilir. Hem etçil hem de otçul olan insanoğlu sağlık adına daha fazla beyaz ete ve sebzeye yönelemez mi? Şifa kaynağı (!) salam-sucuk-sosis üçlüsünü de tüketmeyelim; atları, eşekleri kurtaralım!

Ben dönüşümlü olarak tavuk ve balık tüketiyorum. Deri ceketim yok, suni deri ayakkabı giyiyorum, cüzdanım da suni deri.

Böylece kaç masum hayvanı kurtardığımı bilmiyorum; ama kurtardığım kesin.

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..