Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '07

 
Kategori
Trafik
 

Cinayet yeri; karayolları

Cinayet yeri; karayolları
 

Geçen hafta için de çok yakın bir arkadaşımın ablasının otobüs kazası geçirdiğini öğrendim. İzmir - İstanbul seferini yapan otobüs Manisa yolu üzerinde şarampole yuvarlanarak devrilmiş ve içindeki yolculardan 15 kişi hayatını kaybetmişti. Önce inanamadım yani insan beyni acayip bir şey, önce kendini hazırlıyor “dur bi önce sakin ol” diyor sanki, o yüzden ne olduğunu hemen kavrayamıyor insan. Arkadaşımın ablasının 9 yaşındaki oğlu da otobüs de işin kötüsü, aklıma hemen o geliyor “ona bir şey oldu mu?” annelik böyle bir şey işte hemen kendinizi o annenin yerine koyuyorsunuz benim başıma gelse ne yaparım, çıldır yani.

Kazayı en azından sağ salim atlatmışlar ama hasar çok her ikisinde de. Ablanın burnu iki yerden kırık, sağ ayak sekiyor, ezik var. Oğlan da sağlam değil, leğen kemiği ve omuzunda kayma var, alçıya da alınamıyor kendi kendine kaynayacak, kafasında da 3 tane kocaman delik evet delik var kafasında, bir parmağın ikinci boğumunun girebileceği kadar derin üstelik

Cumartesi ziyaretlerine gittim, ablanın saçları kan içinde yapış yapış, burunda kocaman bir bandaj, oğlanı göremedim içeri almadılar.İnsanın içi acıyor o görüntüye, hele o saçlarını hiç unutmayacağım, “sen birde benim yaşadıklarımı yaşasan” diyor abla o anları unutmak mümkün değil çünkü . Otobüs devrildiğinde burnunun kırık olduğundan habersiz oğlunu aramış artık ölümü yaralı mı bilmediği insanların arasından bağrış çağrış.

İnsan böyle haberleri hep gazetelerin 3. sayfa haberlerinden okuyacağını ve bu yaşananların başka bir dünyada yaşandığını zannediyor benim dünyamda olmaz böyle şeyler, benim sevdiklerimin başına gelmez, bizden uzak durur bunlar. Halbuki o kadar yakın ki her an hepimizin başına gelebilecek kadar hem de, yanıbaşımızda sanki, her an tetikte bekletecek kadar gerçek.

Demem o ki, her an cinayete hazır mekanlar olarak bizleri bekleyen karayolların da güvenli bir şekilde yolculuk etmek hayal mi? Çok mu zor istediğimiz acaba. Belki biz göremeyiz ama çocuklarımız görebilir umudu var içimde. Bu umut nasıl gerçeğe döner, öncelikle trafik kurallarına uymak şart, bunun kaçarı yok, sonra insanlara saygılı ve en önemlisi sabırlı olabilmeyi öğrenme. Otobüs şöförünün telefonu ile konuştuğunu söylüyor yolcular kaza bu nedenle olmuş, bakar mısınız vurdumduymazlığa, insan değil sanki eşya taşıyor otobüs de, önce insanı insan olarak kabul edebilmeyi öğrenmek lazım, hadi onu geçtim kendinde o otobüstesin be adam, canına kastın varsa bu insanları ne diye ortak ediyorsun? Karış şeritten gelen bir başka aracın lastiği patlar gelir sana çarpar, devrilirsin hah kazadır bu, diyecek bir şey yok ama insan hatasından olanları kabul etmek zor, anlamak da.

ilk yurt dışına çıktığımda en çok dikkatimi çeken buydu, gerçi tabi gittiğiniz ülkeye göre değişir bu söylediğim, benim gittiğim ülkede insanların trafikte birbirlerine yani insana olan saygıları dikkatimi çekti ilk, sinirleri alınmış gibiydiler, gayet sakinler, ilginç gelmişti bana, Millet olarak çok mu itilip kakılmaya alışkınız acaba?

Söyleyecek daha çok şey var ma kimsenin bu tür kaza deneyimleri yaşamaması dileği ile yazımı bitireyim bari....

 
Toplam blog
: 15
: 1333
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

Yolun yarısında ama yolun yarısının 45 olduğunda ısrarlı, ailesine, dostlarına, çalışmaya, aşka çok ..