Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '06

 
Kategori
Eğitim
 

Çince geliyor mu? (4)

Çince geliyor mu? (4)
 

Çince artık dünyanın İngilizceden sonra en önemli dili durumunda. Yazı dizim boyunca Çinceyi en güzel şekilde sizlere sunmaya çalıştım bugün bu yazı dizimi noktalayıp sizlere başka yazılarım ile ulaşmaya devam edeceğim. Dünyanın neden Çince öğrendiği sorusuna cevap artık belli oldu. “Made in China”

Taipei’de eğitimim sürüyor ve onlarca kişi ile sohbet etme imkanını yakalıyorum herkes dünyanın bir ucundan gelmiş burada Çince öğreniyor.Kimisi devlet bursları ile Üniversite eğitimine,kimisi dil eğitimine gelmiş,kendi imkanlarıyla da gelen bir çok öğrenci var konuşmalarımızın özeti belli herkes Çin ticaretinin öneminden bahsediyor. Çinlilerin girmediği yer kalmamış.Nereye giderseniz gidin Çin’den ve Tayvan’dan gelmiş onlarca çeşit ürün bulacaksınız.Dünyanın neredeyse tüm bilgisayar yazılımları burada üretiliyor.Tayvan dünyanın en çok laptop üreten ülkesi buradaki fabrikalar ve hemen karşı kıyımızdaki Çin fabrikaları üretip üretip dünyaya satış ile meşgul.Tabi bu ticarette İngilizce bilmek her ne kadar önemli olsa da Çince bilenler her zaman işe bir adım önde başlıyor.Bunun farkında olan gençlerde harıl harıl Çince öğrenmeye devam ediyor.İşte sizlere çevremdeki arkadaşlarımdan bazı örnekler.Dünya neden Çince öğreniyormuş bir bakalım.

Ömürden M. Sezgin (25) TÜRKİYE: Öncelikle benim için çok radikal bir karar oldu, düzenli işimden vazgeçip geldim. Çin’in popülerliğinin artması, ekonomilerinin güçlenmesi, Türkiye olarak bu ülke ile irtibatın artması, ileride oluşacak ilişkilerde kilit görevlerde rol alabilmek düşüncesiyle Çince öğrenmeye karar verdim. Mühendislik eğitimimin ve diğer yabancı dillerimin üzerine Çince bilgimi de koyarak uluslararası alanda geniş bir çalışma vizyonu hedefliyorum.

Jefrrey.G.Watson (33) KANADA:21.yy Pasifik Yüzyılı olacak ve Çin Kuzey Amerikanın yeni “Altın Dağı”.Kanada’da Çinli nüfusu giderek artıyor ve Çin’de bizim için çok önemli bir ülkeye dönüşüyor.Kanada’da ki üçüncü nüfus yoğunluğuna sahip azınlık grubu Çinliler.Azınlık olmalarının yanı sıra resmi olmayan dilde ticaret yapanlarda Çinliler.Bu ülkeyi dikkate almalıyız.Dev bir ekonomi ve dev bir tarih.

Kesarin Arun (28) TAYLAND:Ben Çin kökenli bir Taylandlıyım benim için kültürel önemi de büyük Çince öğrenmemin.Sosyal yapısını,gerçek hayatını iyice öğrenmek istiyorum. Ekonomik olarak ise Tayland Çin ile sürekli ticaret yapıyor ve gitgide büyüyor.

Lidiya Kıchkildeva (21) RUSYA: Dünyanın İngilizceden sonra gelen en önemli dili. Rusya ile inanılmaz büyük ticaretleri var. Bizim enerji kaynaklarımız en yoğun Çin tarafından kullanılıyor. Rusya’da Çinceye ilgi çok fazla. Rusya’nın her yerinde Çin malları dolaşıyor İki ülkenin ticareti sürekli gelişiyor.

Roberto Machello (18) PARAGUAY: Çince uluslar arası bir dil. Ben Tayvan’a burslu geldim. Burada okuyup Çin diline ve kültürüne daha yakından bakmak istiyorum. Çince geleceğin dili. Paraguay’da Çin malları her yerde satılıyor. Çince bilen sayısı çok az olduğu için ben kendimi şanslı görüyorum.

Jan Bruns (19) ALMANYA: İş, Ticaret, ucuz iş gücü, modern kölelik.Çince öğrenmeye değer.Nüfusu çok büyük ve dev bir Pazar. 20 sene sonra Çin yeni Amerika olacak.

Hakkı Caner Kırmızı (19) TÜRKİYE: Lisans eğitimim için buradayım. Çok büyük bir ekonomi çok şişiyor. Patlama ihtimalini konuşuyor uzmanlar ama böyle büyürse akıl almayacak Çinlilerin nereye ulaşacaklarına. 21.yy da İngilizcenin ardından en önemli dil Çince. Çince bilenler Türkiye’de çok revaçta, 5 sene sonra ise daha büyük ihtiyaç doğacak.

Jose Roberto Garcia Chılo (27) İSPANYA: Benim kız arkadaşım Tayvanlı ben birazda onun yüzünden öğreniyorum(gülüyor). Çin ekonomisi çok gelişiyor. İspanyadaki fabrikalar Çine gidip orda üretim yapmaya başladılar. Bu dili bilmeliyiz.

Çince dünyanın dili olurken burada yer veremediğim onlarca kişide aynı görüşleri paylaşıyor. Her gün gazetelerimizde televizyonlarımızda haberlere konu olan Çin, yeni ABD olma yolunda ilerliyor.Tüm rakamları alt üst eden büyümesi, döviz rezervlerindeki artışlar ile rekor üstüne rekor kırıyor. Tüm bu olumlu havanın yanında tabiki olumsuz havada yok değil, Çin’in baş etmesi gereken çokta büyük sorunlar var. Bunların en başında Çevre kirliliği, markalaşamama, büyük nüfus, aşırı ekonomik ısınma, insan hakları, kalkınmanın tüm bölgelere yayılmasının zorlukları, Tayvan ile olan politik sorunlar geliyor.Büyük ülke büyük dertte olsa kültürüyle dünyaya ışık saçan bir gizemli diyar Çin.Türkiye’mizde de Çin’e karşı ilgi artıyor. Çin’de Tayvan’da ileriki dönemlerde zorda olsa sorunlarını çözmeleri takdirde çok daha büyük işlere imza atacaklarını güçlü ekonomileriyle gösteriyorlar. ekonomiye ilgi duyan arkadaşlara, bu dili öğrenip öğretmek isteyen gençlere, buralara gelip tarihi araştırma yapacak kişileri de zorlu olduğu kadar eğlenceli de olan Çince bekliyor.

Yazı dizimin sonuna geldim tüm yazılarımı takip eden arkadaşlara teşekkürlerimi sunarım. Dilerim sizlere en güzel bilgileri ulaştırabildim. Eksik kalmış her detay hakkında bana sorular sorabilirsiniz. ,Çin ve Tayvan ile ilgili yeni bilgiler edindikçe sizler ile paylaşacağım.Çince öğrenecek arkadaşlara başarılar dilerken sizlere Çince veda etmek istiyorum. ZAY CİEN (Tekrar görüşmek üzere).

 
Toplam blog
: 180
: 4193
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..