Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '12

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Cincik mancar yemeği

Cincik mancar yemeği
 

hindiba


Rahmetli anacığım ve de kaynanacığım yapardı bu sebze yemeğini. Ben de onlardan öğrendiğim gibi yapıyorum. Bugünlerde bunun tam zamanı. Baharın tazeliği ve Nisan yağmurlarının bereketi düşüyor çünkü üzerlerin Tüm sebzeleri, bahçemin kıyısından köşesinden topladım bugün. Geçen seneden kalan pazılar bir güzel coşmuş , ısırganlar taze sürgün vermeye başlamışken bu fırsatı hiç kaçırmak istemedim.

İşte tarifi:
Pazı yaprağı ,ısırgan otu, ballıbaba, kara mancar, sirken mancarı, cırcamık otu, ebegümeci, ıspıtın taze yaprağı, maydanoz , nane, pırasa yaprağı, hindiba birer tutam toplanıp bir güzel yıkandı...(ilk yıkama suyunda biraz sirke ilavesiyle beklettim) pazı yaprağını diğerlerinden biraz fazla topladım.

Bu tarife, darı mancarı da katıyorum ama, henüz bahçemde yoktu. Yakında o da çıkar...

Yıkanan sebzeleri incecik doğradım. Tencerede,az sıvı yağla beraber soğanı,sarımsakla kavurup pul biber ve salça ilave ettim. Doğranmış sebzeleri tencereye ilave edip üzerine az tuz ve bulgur ekledim. Düdüklüğü kısık ateşe alıp,bir su bardağı kadar kaynamış sıcak su ilave edip pişmeye bıraktım.
Yine kısık ateşte ve acele etmeden pişiriniz...(yemeğin tadı ıspanaktaki gibi oluyor...) Sağlık için tüketmeye çalışınız.. Hepsini bir arada bulamasanız da, bulduklarınız kadarını değerlendiriniz.

Bazılarımız sebzeleri haşlayıp da pişiriyor. Bence o zaman sadece posa yemiş oluyoruz.

NOT:BU SEBZE YEMEĞİNİ KURUCAŞİLE VE CİVARI BU ADLA YAPIYOR VE PİŞİRİYOR...

 
Toplam blog
: 285
: 1333
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..