Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '09

 
Kategori
Deneme
 

Çingeneler ve çiçekler

Çingeneler ve çiçekler
 

ÇİÇEK SATAN ÇİNGENE


Evet en çok ilgimi çeken en enteresan görüntülerden biride çiçek satan çingeneler; özgür yaşam tarzıyla özel bir kültürün insanları.

Çiçeklerde en ilkel toplumdan, en eğitimli topluma kadar her coğrafyada, her kültürde, her zaman zerafetin, nezaketin ve ilginin sembolü olan kısa ömürlü güzellik.

Şimdi ne alaka diyeceksiniz, bir yanda çingene diğer yanda çiçek, evet bir yanda çingene diğer yanda çiçek; çiçekleri çingeneler satıyor, geçen gün nişantaşında köşeyi kapmış çiçek satan çingeneleri seyrediyordum;
gözü gibi pardon gözünden daha özenli bakıyordu çiçeklere suluyor süslüyor toparlıyordu keyifle satmaya hazırlandığı çiçekleri.

Bu gece Üsküdar'dan eve gelirken vapur iskelesinde çiçeklerini aydınlatarak fark edilir hale getirerek satan çingeneyi gecenin 11 de çok keyifli bir halde görünce; düşündüm daha iyi şartlarda ama mutsuz yaşayanlara ne demeli.

Ve bir çiçekçi çingene anımı anlatarak bu yazımı bitiriyorum; geçmiş zamanda gideceğim yere çiçek almak için sokaktaki bir çingene çiçekçiye yaklaştım ve çiçek konuşmaya başladım ki; bana iş teklif etti; gel bugün beraber satalım dedi; sordum ben ne kazanacağımki; yevmiyemin yarısını 5 tl veririm dedi; neden dedim; seni sevdim dedi; kabul ettim; akşama kadar 4 saat birlikte çokça sattık, beni candan içten öperek, her gün gel yevmiyeni artırırım diyerek yolculadığını hiç unutamam...

Sonramı çadırlarına misafir olmuştum, ne acaip bir işti...

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..