Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '09

 
Kategori
Güncel
 

Cinler tepeme çıkıverdiler!

Cinler tepeme çıkıverdiler!
 

Yeni yılda yeni umutlar.


31.12.2009

Yeni yıldan herkes bir şeyler umar, saatler 24.00 gösterdiği zaman dilekler tutulur, evlerde sokaklarda, diğer mekânlarda bir şamatadır gider. Sarılmalar, öpüşmeler, sevinç çığlıkları vs. Tenekelere vurulur, düdükler çalar, ışıklar yakılıp kapatılır.

Güya eski yıl kovalanır.

Bütün günahlar, dertler, suçlar sanki onunmuş gibi davranılır. Yeni yıl büyük bir coşkuyla, havai fişeklerle şen kahkahalarla karşılanır.

İnsanoğlu bu. Umutsuz yaşanmaz elbette.

Benim bu gelecek yılı karşılamam hiçte öyle olmayacak. Evimde tek başıma oturacağım. Ha eskisi, ha da yenisi benim için fark etmiyor.

Eskisinden ne hayır gördüm de, yenisini kutlayacağım. Bu iktidar başımızda olduğu müddetçe aynı tas, aynı hamam olacak. Belki bu günleri bile mumla arayacağız.

Böyle düşünüyordum ya, kendi kendime “yahu bu adamlar iyi hiç bir şey yapmadılar mı? Acaba çok haksızlık mı yapıyorum” dedim ve internette AKP iktidara geldiğinden beri neler yapmış başladım araştırmaya.

Rastgele sitenin birisine giriverdim. Aynen aktarıyorum.

- Türk Telekom, Arap'ın.
- Telsim İngili
Bu hızla Tayyip Erdoğan bu dönemde ülkemizde ki her şeyi özelleştirmiş olacak...
İş bu ya özelleştirmeye ve satmaya kafayı takmış olan başbakanımız en sonunda kendisini özelleştirir mi?

- Kuşadası Limanı İsrailli'nin.
- İzmir Limanı Hong Konglu'nun...
- Araç muayene işi Alman'ın.
- Başak Sigorta Fransız'ın.
- Adabank Kuveytli'nin.
- İETT Garajı Dubaili'nin.
- Avea Lübna nlı'nın.
- Petkim? Ermeni'nin. (Kazak'a sattık, dediler. Kazağı bi çıkardık Ermeni...)
- Rakı, Amerikalı'nın.
- Finansbank Yunanlı'nın...
- Oyakbank Hollandalı'nın.
- Denizbank Belçikalı'nın.
- Türkiye Finans Kuveytli'nin.
- TEB Fransız'ın.
- Cbank İsrailli'nin.
- MNG Bank Lübnanlı'nın.
- Alternatif Bank Yunanlı'nın.
- Dışbank Hollandalı'nın.
- Şekerbank Kazak'ın.
- Yapı Kredi'nin yarısı İtalyan'ın.
- Turkcell'in yarısı Finli'nin Rus'un.
- Beymen'in yarısı Amerikalı'nın.
- Enerjisa'nın yarısı Avusturyalı'nın.
- Garanti'nin yarısı Amerikalı'nın.
- Eczacıbaşı İlaç, Çek'in.
- İzocam, Fransız'ın.
- TGRT(Fox) Amerikalı'nın.
- Demirdöküm Alman'ın.
- Döktaş Fransız'ın.
- Süper FM Kanadalı'nın.

Hepsi TÜRK' tü bir zamanlar... Sadece 5.5 yıl önce. (yani AKP hükümetinden önce)

Önemli! Borla çalışan araba üretildi, Türkiye kıskaçta. Arabayı bor madeniyle çalıstıracak patentli 600 proje olduğu ortaya çıktı. Turkiye, dünya rezervinin yüzde 70`ine sahip."

***

Evet, aynen aktardım vallahi satırına dokunmadım. Vay canına! İnanasım gelmedi ya!

Bir başka yere girdim. Vay, girmez olaydım! Orada da aynen şunlar yazıyor.

"AKP durmak yok özelleştirmeye devam” sloganıyla satmaya devam ediyor.

1- Tekel’in İstanbul, İzmir, Samsun, Tokat, Adıyaman, Diyarbakır depoları başta olmak üzere, 40’a yakın Tütün deposu ve işletme kapatılmak istenmektedir... 15 Aralık Salı günü saat 10.00’da 12 000 Tekel işçisi AKP Genel Merkezi önünde eylem yapacaklar. (Bu eylem 16.gününe geldi Allah yardımcıları olsun)

2- 25 Şeker Fabrikası satılıyor... Kastamonu, Kırşehir, Turhal, Yozgat, Çorum ve Çarşamba Şeker Fabrikalarının bir bütün halinde satılması girişiminden sonra, 21 Ocak 2010 tarihinde Malatya, Erzincan, Elazığ ve Elbistan fabrikalarını satmak istiyorlar... Ardından 3. grup satışa çıkarılacak.... Şeker işçisi eylemde.

3- 52 Akarsu Santrali Satılıyor: ...İznik-Dereköy, İnegöl-Cerrah, M.Kemalpaşa-Suuçtu, Haraklı-Hendek, Pazarköy-Akyazı, Bozüyük, Kayaköy, Kovada I, Kovada II, Turunçova-Finike, Anamur, Bozyazı, Mut-Derinçay, Silifke, Zeynel, Bozkır, Ermenek, Göksu, Dere, İvriz, Kayadibi, Bünyan, Çamardı, Pınarb...aşı, Sızır, Değirmendere, Karaçay, Besni, Derme, Erkenek, Kernek, Bayburt, Çemişgezek, Girlevik, Esendal, Işıklar (Visera), Çağ Çağ, Otluca, Uludere, Adilcevaz, Ahlat, Malazgirt, Varto-Sönmez, Engil, Erciş, Hoşap-Zeyne, Koçköprü, Arpaçay-Telek, Kuzuculu, Koyulhisar, Ladik-Büyükkızoğlu, Kiti Santralleri 19 Gruba ayırarak, 19 Şubat 2010 tarihinde son teklifleri alarak satmak istiyorlar.

4- 15 İlin Elektrik dağıtımı satılıyor... TEDAŞ’a ait Sivas, Tokat ve Yozgat illerini kapsayan Çamlıbel EDAŞ, Bingöl, Elazığ, Malatya ve Tunceli illeri kaysayan Fırat EDAŞ, Balıkesir, Çanakkale, Bursa, Yalova İllerini kapsayan Uludağ EDAŞ, Bitlis, Hakkari, Muş ve Van illerini kapsayan Van gölü Elek...trik Dağıtım AŞ, ’yi 12 Şubat 2010 tarihine kadar satmayı planlıyorlar.

5-2010’da Otoyollar ve Köprüleri satmak istiyorlar.... Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu, İzmir-Çeşme Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu, Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu, Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu, Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyo... lu, Toprakkale-İskenderun... Otoyolu’nu 31 Aralık 2010 tarihine kadar satmayı planlıyorlar.

Cinler tepeme çıkıverdiler!

Vay! Vay! Vayyyy! Yok ya, inanmam, olmaz böyle şey. Bu yazılanlara göre her şeyimiz satılmış ve de satılacakmış. İnanmıyorum. İnanamıyorum. Bu yazılanlara bakarsak bir sabah uyandığımızda birde bakacağız ki oturduğumuz evin arsası da özelleşivermiş biz sokakta kalmışız. Yok, canım daha neler?

AKP seçilmeden önce halka umut olmuştu. İnsanlar güzel şeyler bekliyorlardı onlardan. Tam tersi oldu demek ki.

Şu yazılanlara inanmayayım diyorum ama Türkiye’nin bu günkü durumuna bakınca ne için işsizlik bu kadar artmış, neden bu yoksulluk?

Demek ki, işçisi, memuru, emeklisi, halk sokaklara dökülmüş hak arıyor diye yadırgamamak gerekiyor.

Tüm bunlara ilaveten bir de can güvenliğimiz yok sayılır.

Ben yeni yılı nasıl olur da kutlarım? Karda, kışta sokaklarda bunca insan varken. Haksız mıyım?

Eğlenmek insanın içinden nasıl gelir?

Tüm bunlar yetmezmiş gibi terör hortlamış şehirlere inmiş, insanları ayrıştırmaya kalkan birbirlerine düşman yapmaya çalışan bir idare ile insan nasıl mutlu olabilir?

Yani bunların hepsi saat 24’ ü gösterdiğinde düzelecek mi?

Haydi, canım oradan, sonra neden suçu kendimizde aramıyoruz da geçen yıllara yüklüyoruz?

Neyse, her şeye rağmen gelecekten umudumuzu kesmeyelim, benim moralim bozuldu sizlerin de bozulmasın.

Yine de, kutlanacak bir şeyimiz olmamakla birlikte adet yerini bulsun diyelim.

(Amma da konuşuyorum ben de değil mi? Hem gelecekten umudumuzu kesmeyelim diyorum hem de adet yerini bulsun diyorumJ )

Yeni yıl ülkemiz için, tüm dünya için hayırlı uğurlu olsun. Sevginin, kardeşliğin olduğu savaşsız, zulümsüz mutlu yıllar dileyelim. Nice yıllara…

 
Toplam blog
: 375
: 801
Kayıt tarihi
: 30.04.08
 
 

İstanbul Kadıköy doğumluyum. Herhangi bir menfaat grubuna bağlanmadan, açık fikirli, dürüst, önya..