Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '12

 
Kategori
Kültürler
 

Çıplaklar plajı

Aslinda yazinin basligi hiç de hosuma gitmedi ama baska ne karsiligi var ki Türkçe'de? Geçen hafta twitterda kullandigim NUDIST PLAJ ifadesine - bunun anlami ne ki?- diye sorular gelince baska bir çözüm de göremedim dogrusu.

Yaz sezonu açilinca, -ki buradaki anlami suya girmek, güneslenmek degil- herkes gibi ben de - esimle birlikte- kendimi plaja atma eylemine giristim. Geçen yil nisan ayinda ilk kez kesfettigim Akdeniz'in bu kuzey bati yakasinin plaj aliskanliklarini da o tarihten beri ögreniyorum.

Yil içinde her daim çok turist alan sehir içi plaji-Barceloneta-yazla birlikte igne atsan yere düsmez hale geliyor. Tüm Avrupa'dan-özellikle Ingilizler, Ruslar, Fransizlar -memleketim Türkiye'den ve hatta Asya'nin öteki ucundan pek çok insani agirliyor. Agirliyor agirlamasina da sehir sakinleri de bir o kadar rahatsiz oluyor bu durumdan. Zira "topless " güneslenmenin ne yadirgandigi, ne de -özgürlukler ülkesi ABD'de oldugu gibi- yasaklandigi, bunun yani sira ciplak denize girmenin normal sayildigi bir yer burasi. Esimin anlatmasina göre henüz daha geçen yil yolda ciplak dolasmak yasaklanmis, o da turistler yüzünden! Ancak gel gör ki özellikle asiri cinsel baski gören yerlerden gelen sakinler bu normalligi firsat bilmekte gecikmiyor. Özellikle memleketim gençliginin bu kalabaliga karisip manavdan meyve begenir gibi gögüs ölçüsü begenmesine bizzat sahit olmuslugum çoktur. Bu tacizvari yaklasimlar ve kalabaliktan kaçan halk - ki olmayanlar da var- bu asiri yogun plajin hemen birkaç yüz metre ilerisine yine herkesin girebildigi, ayakli içki saticilari Hindistanli-Pakistanli-Faslilardan, masajci uzak dogulularina, her milletten insanin var oldugu ama nisbeten biraz daha sakin bölgeye gitmeye basliyor.

Iste böyle bir yerin varligini ögrenmem ile kendime sorular sormaya baslamam ayni ana rastliyor...

Kendimle barisikligim, esimin rahat tutumu ve hatta beni motive edip duruma alistirmasi, e zaten dünden de razi gönlümle utangacliktan eser kalmamasi sebebiyle bu kadar kalabalik insan toplulugunun içinde onlar gibi olmak çok da zor olmuyor. Ancak kafamda sorular, ile cevap arayan gözlerim de rahat durmuyor. Bakislari tek tek kontrol ediyorum, yalnizca bana olanlari degil, baskalarinin baskalarina nasil baktigini da gözlemlemeye çalisiyorum. Ama yüzlerinde rahatliktan, dogalliktan baska bir sey görmüyorum. Ve soruyorum:
Neden biz de bu kadar rahat olamiyoruz? "Birak birseysiz dolasmayi, omuzunu bacagini gören havlusunu senin dibine dayamaz mi? Hele ki yalnizsan...sana sözle, bakisla tacizde bulunmayi ebedi görevi saymaz mi?" diyorum içimden. Ama burada nice kadin gördüm ki tek basina, anadan dogma, hicbir rahatsizliga sahit olmadan zamanini geciriyor..Is böyle olunca da bana da bizim adimiza üzülmek düsüyor.

Kadinlari geçtim, erkeklerde de en ufak utanma, SIKILMA, rahatsiz olma ya da verme durumu görmüyorum. Gaylarin yogun oldugu bu ortamda tabii ki rahat ettikleri düsünüyorum,-onlari ayri yazacagim- ama bizzat esim de onlar kadar rahat olunca isin gay olmaktan geçmedigi sonucuna ulasiyorum.

Nice kadinli erkekli, yalnizca kadinli ya da yalnizca erkekli arkadas gruplari var ki birbirlerini gördüklerinde oturduklari yerden kalkip birbirini selamlamaya, öpmeye gidiyorlar. Yine ne üstlerinde bir sey, ne yüzlerinde bir utançla.Ayrica kimse birbirinin bacak arasina gözünü dikmediginden, kimsenin "kiminki daha büyük?" sorunsalina girdigini sanmiyorum.

Durumlar böyle olunca ben de bunu nasil basardiklarini anlamak istiyorum dogrusu ama henüz anlamadim. Zira latinlerin seks ile aralarinin iyi oldugu gerçegi ile yanyana koydugumda bu ikisini birbirinden nasil ayirdiklarini bilmiyorum, ancak kendimce çikardigim sonuç su:

Özellikle dini baskilardan kendini arindirmis, ciplakligi dogallik olarak gören, cinsel dürtülerine hakim olmayi ve onlari tatmin etmeyi ögrenmis herkes böyle rahat olabilir...

Darisi bizim basimiza demek yanlis bir beklenti ama en azindan sahil tacizcilerinin yok olmasini dilemek istiyorum.

Sevgiler.
EG

Barselona, Haziran 2012

 
Toplam blog
: 5
: 814
Kayıt tarihi
: 20.06.12
 
 

Hayat, egitim, tarih, siyaset, bilim, sanat, insanlik, utanç, savas, baris, Avrupa, para, çikar, ..