Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '07

 
Kategori
Tiyatro
 

Civan Canova! Gerçek bir sanatçı bu yüzden bu ismi unutma!

Civan Canova! Gerçek bir sanatçı bu yüzden bu ismi unutma!
 

Civan Canova...

Hayat tesadüflerle doluymuş. İnternette ne ararken ne çıktı karşıma:) Ama iyi ki de çıktı senin siten karşıma, iyi ki de öğrendim adını,bu sefer unutmamacasına!

Çiçek Taksi'den hatırlayacaksınız onu. Hiç sormuyorum Çiçek Taksi'yi izlemeyeniniz var mı diye çünkü o kadar güzel bir diziydiki,o kadar sağlam bir kadroyduki ve imkansız izlememeniz çünkü her sene TRT1 tekrar tekrar verir o da yetmez ardından TRTint verir:)Şahsen ben bir çok çocukken izlemiştim,bir de büyüdüm sandım ama galiba yine küçükken izledim.

Ordaki tiyatrocu taksici karakterimiz ,hani şu ''Mavişim''leri eksik olmayan, deli dolu ve çok aşık karakter.Adını biliyor musunuz o oyuncunun.Bilmemek mümkün değil biliyorum o kadar eseri varki hayatta: tiyatro oyunları, sinemaları, senaryoları... Civan Canova..Evet ben bilmiyordum adını ,inanın ne kadar utanıyorum, ama bu biraz da normal aslında.Gazetenin ana sayfasını açarsınız gündeme gelmek için saçma sapan şeyler yapan ''sanatçılar(?!)'' vardır,haberleri izlersiniz tabi adına haber derseniz orda da bu saçma sapan şeylerin ,bu sahte hayatın canlı görüntüleri vardır.Şimdi sorsanız bana Pınar Altuğ'u bilmemem elde değil!Hep öyle olmuştur zaten sanatçılarımız gündem hiçbir zaman yaratmamıştır, eserleriyle gündem olmak istemişlerdir hep ama sanatçı diye geçinen ''sanatçı'' larımızdan fırsat kalır mı hiç!Civan Abimi de bu zamana kadar tanımamam biraz bundan kaynaklanıyor aslında.

Şimdi dersenki tiyatroya gitseydin sık sık bilebilirdin adını.İşte diyecek laf bulamam bu söze,yüzüm kızarır.Evet tiyatroyu çok seviyorum.Yılda bir kez gidebildim sadece,belki bir kere bile olmadı.Ama vakit olmadı hiç.Deme her şeye vakit var diye ben bunu daha yeni anladım.

Gündemden insanlar çabuk düşer.Gerçek sanatçılarsa asla ölmezler.Sanırsam Civan abi de bunun bilincinde.

Bir çok dizi de izledim onu,bir çok sinemada da ama o ve Çiçek Taksi çok bütünleşti hafızamda.Belki tiyatrosuna gitmişliğim vardır, eğer gitmişsem de hatırlamadığıma göre küçükkendir ve büyük ihtimalle gitmemişimdir ne yazıkki:(

Özür dilerim...

Bugün saatlerce Civan Abinin resmi sitesinde takılıp kaldım,bu çok sevdiğin akıcı bir kitabı okurken bırakamamak, hemen bitirmek istemek gibi.Kaybettim kendimi o sitede ,zaman zamansa ''kendimi'' buldum.O kadar kaynadıki bir anda kanım ona.Abi demek istedim,tanışmak,sohbet etmek istedim.Sitesi o kadar arkadaşça,o kadar hayat adına ki böyle hissetmemek imkansız.Zaman zaman güldüm ,zaman zaman üzüldüm.içbir neden yokken mail atmak istedim,nasıl keşfettiğimi anlattım sitesini ve daha bir çok şey daha.Cevapsa sitesinde kaybolmuşken geldi ne kadar sıcak ,ne kadar dostça.Sanki daha da ısındı kalbim ona.Galiba gerçek bir snatçı böyle olmalı aslında:eserleriyle başarılı ve halkın içinden,halkla bütün.Sitesinde kendini anlatan,anılarını halkla paylaşan,sıcak,canayakın ...Civan Canova gerçek bir sanatçı...Geç oldu onu ''tanımak'' ama hala eserleri var ya galiba o kadar da geç değil hala:)

Daha yakından tanımak istedim özgeçmişini okudum ,bir yandan da içimden ''vay be'' diyordum.Ben ana haber bültenlerinde takılırken neler kaçırmışım.

Civan Canova...Bilemedim seni nasıl anlatsam eserlerinle mi,hayatınla mı?Sonra düşündüm de bir sanatçının hayatı eserleridir dedim kendi kendime.İşte Civan Canova..

Oynadığı ''Bazı'' Oyunlar:Antigone,Yaralı Geyik,Kunduz Kürk,Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası,Truva Savaşı Olmayacak,Barış Gezegeni,Kırmızı Pabuçlar,Julius Caesar, Lysistrata,Düşüş,Cadılar Machbethi,Danton'un Ölümü,Ölüm Tuzağı,Gizli Oturum, Yeşil Papağan Limited,Bir Casusa Ağıt,Kaktüs Çiçeği,Kör Buluşma

Rol Aldığı Filmler:Arkadaş,Nehir,80. Adım,Sır,Çiçek Taksi,Gece Yürüyüşü,Bizim Aile

İlk Oyunu:Kıyamet Sularında

İkinci Oyunu:Sokağa Çıkma Yasağı

Diğer Oyunları: Ful Yaprakları,Erkekler Tuvaleti,Kızıl Ötesi Aydınlık,Düğün Şarkısı, Üstat Harpagona Saygı ve Destek Gecesi,MitosMorfos,Niobe

Civan Abim tabiki hala İstanbul Devlet Sanatçısı ve uzun zaman da öyle kalacak, daha ben gideceğim oyunlarına:)Vakit buldukça:P

Eğer onu daha yakından tanımak isterseniz ve ya ne bileyim kendinizi kaybedip, ''kendinizi'' bulmak isterseniz bu sitaya bir uğrayın...Göreceksiniz benim yazdıklarım onu anlatmaya yetmemiş olacak...

Civan Canova'nın resmi sitesi: www.civancanova.net ,eğer bu ikisini de istemiyorsanız siz siz olun yine uğrayın bu siteye:)

Sevgiyle....

 
Toplam blog
: 14
: 3770
Kayıt tarihi
: 01.11.06
 
 

Merhaba! Gülmeyi öğrendim hayata, çünkü hayattayım, yaşıyorum ve sevdiklerimle! Bundan daha değerli ..