Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '14

 
Kategori
Kitap
 

Çizgilerde yolculuk ve Mehmet Orhan

Çizgilerde yolculuk  ve Mehmet Orhan
 

Mehmet Ohan Aydın Şairler -Yazarlar Der. Bşk Şükrü Öksüz ile .


Yitik duygular kentinde geceleri

Bütün canlılar suskun ve endişeli

Ne yürek ışıldar ne de göz

Üç beş gecedir, üç beş gündüz

Çıkmaz bir  sokağın lambasıdır

Yanar söner birikmiş sularda

Biryaşlıadam gözlüğünü düşürmüş

Giri evin9 balkonunda yarasa ölüleri

Çöplükte buluşmuş köpek sürüleri

Düşe kalka yürüyor birileri.

 

Efendim bu özgün ve lirik dizelerin sahibi öğretmen Mehmet Orhan’ın bana imzalı olarak armağan ettiği “Çizilerde Yolculuk” adını taşıyan şiirler kitabından alıp sizlere sunmak istedim. Mehmet Orhan 1966 Aydın / Çine doğumlu olup Aydın Meslek Lisesi Elektrik Bölümü’nden sonra Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesini bitirdi.

Vatani görevinden sonra 1997 yılında Milli Eğitim Bakanlığı bünyesine öğretmenliğe başladı. Sırasıyla Diyarbakır, Aydın Kuyucak,  Köşk gibi yerlerde görev yaptıktan sonra Aydın / Koçarlı Satılar Şehit Er Mustafa Aydın İlköğretim Okulunda müdür olarak çalışmaktadır.  Mehmet Orhan Aydın Şairler ve yazarlar üyesidir.

"Çizgilerde Yolculuk  " / Şiirler Mehmet Orhan’ın ilk göz ağrısı olup Haziran 201 yılında 2. Baskı olarak Aydın Başkar matbaasında gün ışığına çıkarılmıştır.      Mehmet Orhan mesleğinin yanı sıra sanata ve edebiyatımıza ve bununla birlikte şiirimize âşık bir insandın. Aydın, Nazilli, Söke, Kuşadası, Didim, Bodrum, Ankara, Isparta, Kütahya gibi yerlerde yapılan şiir etkinliklerinde çoğu zaman birlikte olduğumuz etkinliklerde gördüğümüz şiir sever bir arkadaşımızdır.

Şairimiz şiirlerinde aşkı, sevdayı, dostluğu, barışı ve sevgiyi dile getirmektedir. Şiirlerinde geçen ve benim ilgimi çeken bazı dizemlerini alıntı yaptığım burada sizlerle paylaşmak istiyorum:

" Çizgilerde Yolculuk" şiirler kitabsında severek okuduğum bazı şiirdler:" Yitik Duygular Kentinde Geceleri"  Aynı Diuygu, Okullar Çiçek açar,Lambada Işık, Sevdam Şahlandı,Ay ışığında  Yolculuk,Yüreğim Sana Durmuş,Şafak Duygulari gibi   adını taşıyan  şiirleri beni başka diyarlara ve limanlara götürdü....

Sözün özü Mehmet Orhan'ın şiirlerindei isyanvari şiirler değildir,  yakası  aşınmamış sözcükler, insanın yüzünü tırmalayan  kelimeler bulamazsınız. O hep aşktan, sevgiden, barıştan  ve insani güzelliklerden yanadır. Ayrıca şiirlerinde birleştirici ve yapıcıdır.   Bir de şiirleri yenidir, Aydın'da genel olarak şairlerimiz  şiirlerini   hece ölçülü, kafiyeli, yani uyaklı , halk şiirleri tarzında yazıyorlar. Ancak Mehmet Orhan' ın ayrı bir çizgisi vardır.Şiirlerini yenileriini yeni bir düzene göre görüyorum. Şiirlerinin baş hafdleri de  küçüktür. Bu da  ayrı kendine özgü bir özsellikteir. Onun bu yönü de takdire değerdir. Yani şiirleri aşışılmışın dışındadır..... 

Renkler birbirini kıskanır / ateş yakmışlar üşümüşler (6), Umut suya düşer ıslanır / zaman uzar yol uzar ( 7 ), yitik duyguların kentinde geceleri / bir çocuğun sessiz sesi duyulur( 7 ), bir damla kan bir damla yaş dökülür ( 10 ),ülkemin buğday benizli çocukları / siz küçük bir fidanken (13),yaşamak bir türkü olmalı / böyle akşamdan gecçeylei kadar (22), artık büyük aşklara yelken açmalı /leylam senden geçmeli (36), bulutun gözleri dolu / şafağın tadı buruk / sevgiler yarım kaldı / umudun uzundur yolu / eski sevgiler / yeni sevgiler  / doymak ne mümkün ( 65 ),ne çocuklar üşüsün / ne yavru kuşlar / ne de onlara yorgan olan babaları ( 78 ),Kan ve mızrak / suyun üstünde yalan/ nasıl çıkılacak yarına / güneşin şavkı / gülü ahı   vah ( 79 )  bunlar benim seçtiklerim. Daha başka dizseler ve sözler de vardır    “Çizgilerde Yolculuk adını taşıyan  altını çizdiğim  “  kalıcı dizelerdir

Sözlerime şu dizelerini de eklemeden geçmek istemiyorum:

"yalnızlık bir sıcak el özlediğium

usandım kalabalıktan yoruldum

henüz evli değilim barklıcdeğilim

kendimi evimde buldum. ( s.59 ). 

Sevgili şairimizin şiir yolunda iyi ve ağır adımlarla gittiğini görmek elbette bizleri mutlu ediyor. Katıldığı   şiir yarışmalarında aldığı bazı ödülleri de vardır. Bu açıdan kutluyorum. Mehmet Orhan'ın geleceğini aydınlık görüyorum. Tebrik ve başarı dolu dileklerimle daha nice bol imzalı  kitap ve şiirlere diyorum.

Derim ki şair Mehmet Orhan'ın adını  bir köşeye not ediniz , birgün sizleri Aydın'da  Efeler Durağında konuk edebilir. ve  de inanın sizleri adamn gibi ağırlar.... Şiirden ötesi adam gibi adamdır. Bu delikanlıya  buradan selam ve sevgiler  gönderiyorum.... 

Abdüladir Güler.

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..