Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '17

 
Kategori
Kitap
 

CNR Expo kitap fuarının ardından

CNR Expo kitap fuarının ardından
 

Kitap okumak, yazmaktan daha güzeldir.


Haftalar sonra kitap fuarı bahanesi ile yeniden, doğup büyüdüğüm şehrim İstanbul’a gittim. İstanbul’u değil, yaşadığım semti seviyorum ben. Bu şehirde bir yerden bir yere gitmek oldukça zor. Eskiden Taksim- Tepebaşı’nda Tüyap fuarları olurken her şey daha bir başka güzeldi sanki. Bu fuara gitmek için 100 liraya yakın para ödeyerek taksi ile kitaplarımı yüklenerek, Yeşilköy’e gitmek gerekti.

4. Kitabım BOŞVER'in İstanbul'daki ilk imza gününde yanımda olan annem, eşim ve kardeşim; her zamanki gibi en büyük destekçilerimdi. Annemin maddi- manevi desteği ayrı bir değerliydi benim için. Allah razı olsun. Eşim de yayıncımın yapmadığını yaparak, kitaplarımı fuara götürüp- getirmemde yardımcı oldu. Şehirlerarası yolculuk yaparak o gün benim yanıma geldi. Ailemin desteği ve o gün yanıma gelen yakın akrabalarım sayesinde güzel bir gün yaşadım.

İlkokuldan beri görüşemediğim arkadaşım arkadaşım Şule ve kızı, bir kere aradaki arkadaşın vasıtasıyla tanıştığım Nuray hanım ve kızının gelmeleri benim için ayrı bir mutluluk oldu. İnstagramdan genç bir yazar arkadaş ile kuzenlerim de o gün fuara gelerek beni mutlu ettiler.  Bunlar işin güzel yanlarıydı. Hepsine ayrı ayrı teşekkürler eder, yeniden görüşebilmeyi dilerim.

İşin benim açımdan bakılınca güzel görünen yanı, genele bakınca o kadar da hoş görünmedi.

Ankara kitap fuarına oranla İstanbul CNR kitap fuarı çok daha düzenli ve insanların rahat girip- dolaşabileceği stant araları ile fuar alanı, ziyaretçilerine daha keyifli zaman geçirtti. CNR bu işi iyi biliyor.

Fuarda çooook çooook yazar gördüm, isimsizdiler. Masalarının başında, önlerinde bir roman ya da birkaç çocuk kitabı ile saatlerce sus pus oturdular. Yayınevlerinin adlarına baktım. Hayatımda ilk kez görüp- duyduğum isimleri vardı. Oysa ben 2003 yılından beri editörlüğüm ve yazarlığım sayesinde birçok yayıncı ve yazarı tanıma fırsatı bulduğuma inanırdım. Fuarda gördüm ki, yayınevlerinin sayısı anormal sayıda artmış. Özel kişi ismiyle olan bir yayınevinin, adı, duyulmamış bayan yazarı, benim konuk edildiğim standın yanında bütün gün, güzel makyajı ve giyimi ile oturup kaldı. Bir tek okur, bir kitap meraklısı gelip, konuşmadı yazar hanımla.

Binlerce yayınevi onların onbinlere varan yazar ve şairinin iddiaları ne olabilirdi? Ne yapmak istiyorlardı bunca benzerlerinin arasında? Hangisi- hangisine destekti? Kaç yayınevi yazarını layıkıyla tanıtıp, konuk edebildi? Benim yayıncım katılmadı ama sektörden tanıdığım dostların sayesinde başka bir yayınevinin standında konuk edildim. Teşekkürler Uyanış yayınevi ve teşekkürler Ahmet Bilgehan bey ile Yavuz Selim bey. Sizlerin desteği olmasa ben de fuarda bulunamıyordum.

Peki, bunca yayınevi ve yazan insanın akibeti ne olacak? İçlerinden kaç tane Yahya Kemal, Rıfat Ilgaz, Ömer Seyfettin, Kerime Nadir, Agatha Christie, Jules Verne, Tolstoy ya da Kafka çıkabilecek mi? Cemal Süreyya, Ümit Yaşar Oğuzhan ve Atilla İlhan’lar yaratabilecek miyiz yeniden? Hangisi yıllara adını damga gibi kazıyacak ve unutulmaz bir isim olabilecek? Hangisinin eseri zihinlerde yer edecek bir filme dönüşebilecek? Kim bu edebiyat sahnesinde, nesi ile ne kadar unutulmaz olarak, hafızalara kazınacak? Bu kadar çokluğun sonu nereye varacak?

Daha önce de söylemiştim. Okuru, yazar sayısından az olan bir ülkede, kimler kitap alacak da okuyup, o yazarın takipçisi olabilecek? Yazanlar çok ama okuyanlar ve kitap alanlar çok az.

Zor. Bu zamanda hayatta kalabilmek ve diğerlerinden farklı, güçlü, güzel birşeyler yazmak ve tanıtmak gerçekten de zor. Fark edilmek ve kalıcı olmak için gerçekten de farklı konular, anlatım tarzları bulabilmeli ve bunları mütevazı ama iddialı, başarılı, kitapları kitapçı raflarını doldurabilen bir yayınevi ile değerlendirebilmeli. Aksi takdirde kitaplar da yazarlar da, şairler de harcanmaya, zamanın çarkları arasında yok edilmeye devam edecektir.

Siz yine de iyisi mi, aldanmamak, kandırılmamak için, güçlü bir düşünce yeteneğine sahip olabilmek adına okumaya devam edin. Ne kadar çok okursanız o kadar çok aydınlanır ve doğru yolda gidersiniz. Okumaya devam. Bilgilendikçe yazın. Paylaşın. Ama önce okuyun! Lütfen!

 
Toplam blog
: 72
: 363
Kayıt tarihi
: 20.01.16
 
 

4 kitabı olan bir editör- yazar. Hayvansever. Çevreci. Kadın hakları savunucusu ..