Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Coah

Coah
 

Sigara zararlıdır


Yazıma 'MERHABA COAH' yazmanın nedeni sayfayı okuyan arkadaşlara coah'lının yaşadıklarını anlatarak COAH'a merhaba dememelerini, COAH'la tanışmamalarını sağlamak amacıdır.

Blog'da COAH diye bir kategori olmadığı içi yazılarımı sağlık kategorisinde yazacağım.

Ben on iki yıllık COAH hastasıyım. Bu on iki yıllık süreçte yaşadıklarımı gördüklerimi paylaşarak bu yazıyı okuyanlara COAH'ı anlatmaya çalışacağım.

"Peki bunun ne faydası olacak? Faydası olacak mı? Zaten herkes COAH'ı bilmiyor mu da senden öğrenince etkilenip sigarayı bırakacak?" gibi bir soru aklınıza gelebilir. Ben böyle bir paylaşımın çok etkili olacağına inanıyorum. Çünkü kendi feysbuk sayfamda yaşadıklarımdan yazdığım kısa anekdottan etkilenen on iki sayfa arkadaşımın kendisi, eşi veya çocuğu sigarayı bırakmış. Bana mesajlarla teşekkür ettiler. Bir sayfa arkadaşım Fransa'dan yazdığı mesajda benim coahla ilgili anekdotlarımı okuyan oğlunun sigarayı bırakıp, bana teşekkür ettiğini yazmış. Bunları okuyunca çok büyük yaşama sevinci duydum...

Ayrıca kendimin bu hastalıkla ilgili çok sıkıntılar yaşadığımı düşününce; bunları blog da bir yazı dizisi gibi paylaşırsam insanlara yararı olacağını; hayata 'yavaş yavaş' veda eden bir kişi olarak bu gelişmelerin beni çok mutlu edeceğini, yaşama sevinci vereceğini düşündüğüm için bu yazı dizisini hazırladım. Sayfama giren arkadaşlar için; COAH'I bir COAH'LININ neler yaşadığını, neler gördüğünü öyküleştirerek anlatacağım. Umarım yararı olacak.

Hiç istemem; ama siz de cohalı olursanız benzer tecrübeleri yaşayınca anlatmak istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Ama siz coah değilseniz; bunları yaşamamak için önceden önleminizi alın. Kendinizin, çocuklarınızın üşüterek veya kirli hava soluyarak, sigara içerek akciğerlerin devre dışı kalmasına izin vermeyin. İnsan tedbirsizliği veya sigara alışkanlığı sayesinde COAH olunca bunu sonradan fark ediyor. Yani sigara içmeye devam ettiğiniz sürece coah size kendini mutlaka fark ettirecektir. Onun için sigara içme aptallığını yapmayın;  eğer içiyorsanız 'geç kalmadan' mutlaka bırakın. Bırakmazsınız zaten COAH size merhaba deyince mutlaka bırakmak zorunda kalacaksınız. Çünkü artık yavaş yavaş boğulmaya; hastane acillerinde biraz nefes almak için çırpınmaya başladığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

Burada işe önce 'COAH ne demek?' sorusunu cevaplayarak başlayalım. COAH'IN ne olduğunun tıbbi tanımını doktorlar yapsın. CAOH'LI olan biri olarak benim COAH tarifim; 'akciğer ayvayı yemiş' demektir. Peki akciğer ayvayı yiyince ne oluyor? İnsan hemen ölüyor mu?' sorusunun cevabı 'hayır'; öyle birden ölüp kurtulmak yok. Yavaş yavaş boğularak ölüme gideceksiniz. İşte ben size bu 'yavaş yavaş süreci' anlatacağım. 

Çünkü ben her gün o süreci bir şekilde; günde on iki saat oksijene bağlı olarak yaşıyorum.
Bu on iki yıllık sürede öyle şeyler yaşadım, öyle şeyler yaşandığını gördüm ki' bunları anlatınca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Dileğim bu yazdıklarımın okunmakla kalınmayıp, sayfalara taşınarak, tivitlerle daha fazla insan ulaşması. Benim bu işten kazancım aldığım başta da yazdığım gibi 'hiç tanımadığım, sadece sayfa arkadaşım olanlardan aldığım gibi sımsıcak mesajlar almak olacaktır.' Çünkü bu hastalığın en önde gelen tedavisi yaşama sevincidir. O mesajlar bana yaşam sevinci vererek belki bir süre daha fazla yaşamamı sağlar. (devam edecek)
 

 
Toplam blog
: 182
: 232
Kayıt tarihi
: 12.02.13
 
 

Sanat Enstitüsü yapı bölümünden 1967 yılında Denizli'den mezun oldum. Buca Mimar Mühendislik Özel..