Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çocuğa babanın dedenin adını koymak doğru mu?

Çocuğa babanın dedenin adını koymak doğru mu?
 

Anlaşılır bir davranış değil. Niçin koyuyorsun? Babama saygı olsun diye. Adını yaşatmak için. Babamı çok seviyorum. Babamın adı güzel. Soyumuzun devamını göstermek için. La bi mantıklı neden söyle, boynun kopsun emi!

Çocuğuna babasının dedesinin adını koyanlara devlet para verecek de mesela; anlarım. Babama saygı olsun diye… Ölmüş gitmiş adama ne saygısı ya! Sağlığında belki dövüyordun! Adını yaşatmak için. Babanın adı Mustafa’ymış, Mustafa koydun. Türkiye’de dört milyon Mustafa var. Koymasan da yaşayacak, merak etme.

Babamı çok seviyorum… Madem öyle onun yerine sen ölseydin… Soyumuzun devamı için... Sanki Jul Sezar’ın yeğeni!

Ya bütün bunlar bir yana çocuk senin malın değil ki… Milenyum çağında Aziz Efgani Gökhan, dede baba adını koyarak Gökhan’ın hayatını karartıyorsun. Efgani iki yüz sene önceki dedene, Aziz de yüz sene önceki babana pek bir yakışmış olabilir. Ben senin yerinde olsam Fred Çakmaktaş koyardım!

Bana ne senin dedenin babanın soyundan! Saygıymış, çok seviyormuşsun beni ilgilendirmez. Dedenin babanın adını çok seviyorsan nüfus idaresi orada, kendine koy. Babamsan babamsın/annemsen annemsin çocuğun bile olsam senin malınmışım gibi üzerimde dilediğin şekilde tasarruf hakkın yok. Ne kadar gerici bir ülkeyiz ya, iki binli yıllara gelmişiz ülkenin kanunlarında hala çocuk hakları diye bir şey yok.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..