Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '12

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuğum özel okula mı gitmeli? Hatayı nerede yapıyorum?

Çocuğum özel okula mı gitmeli? Hatayı nerede yapıyorum?
 

Birçok anne çocuğunu daha 3 aylıkken bırakıp çalışma hayatına geri dönüyor. Ortak amaç bireysel kariyer hedeflerinden ziyade, çocuklarımıza daha iyi şartlar sağlamak, daha güzel okullara göndermek. Peki nedir bu “Güzel okullar ve iyi bir eğitim?” İyi bir eğitimi veren “Özel” bir okul mudur sadece? Anne işe - çocuk özel okula doğru bir strateji mi? Çok düşünüyorum bu konuyu... Çocuğumun okula başlamasına daha çok yıllar var ancak şimdiden düşünüp araştırmak gerekli. Nerde hata yapabileceğimizi öngörmeli, bu ihtimalleri çocuğumuz zarar görmeden ortadan kaldırmalıyız.

Bence, çocuğuna iyi bir gelecek sağlamak düşünmekle başlamalı. Yanlış anlaşılma olmasın aramızda; bu satırları yazan ben, ilk orta ve lise eğitimimi özel okulda tamamladım, okulumuda hep sevdim; Ötesinde gurur duydum. Ancak son zamanlarda karşılaştığım bir çok anne, çoğu da çalışan anne, iyi bir gelecek için çocuğunu kesinlikle özel okula göndermek istiyor. Çünkü özel okullarda çocuk tüm gün öğretim ve eğitim alır, sosyalleşir, kaliteli bir çevresi olur, hobileri olur, yabancı dilleri çok öğrenir, vizyonu genişler... Acaba vizyonu genişleten tüm gün yapılan eğitim ve sosyalleşme çabaları mıdır? Bana kalırsa durum farklı, ya da öyle olmalı, çocuk az kişinin olduğu pilot bir okula gitmeli, okuldan arta kalan zamanında ise “çocuk” olabilmeli; annesine sarılıp okulda olanları anlatmalı, öğretmenini anlatmalı mesela, en sevdiği arkadaşını; annesi ile ders çalışmalı, ödevlerinde yardımcı olmalı anne! Ertesi günkü sınava birlikte hazırlanmalılar mesela. Tüm ödevlerin okulda bitirilmesi beklenmemeli; özel okuldan verilmesi beklenen renkli perspektif ve vizyon aslında ailede verilmeli. Çocuğu yetiştiren okul ve öğretmenler değil de, anne ve baba olmalı; ebeveyn sorumlulukları okula yüklenmemeli bana kalırsa...

Nerede hata yapacağım, yapabilirim öngörmeye çalışıyorum da; Doğrusu nedir işin içinden çıkamıyorum bir türlü... Sanki iyi bir semtte pilot bir devlet okulu kulağa hoş geliyor şimdilik...

http://www.annesesi.com

 
Toplam blog
: 50
: 3949
Kayıt tarihi
: 03.11.11
 
 

Matematikçi Yüksek Lisans ..