Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Çocuğuma Sebze Yediremiyorum!

Çocuğuma Sebze Yediremiyorum!
 

Merhaba! İlk paylaşımımı bana çocuklarla ilgili en sık sorulan bir sorudan seçip fırtına gibi bir giriş yaptım çünkü bu sebze meselesi annelerin oldukça ciddiye aldıkları bir mesele... Bunu anlıyorum ve defalarca kez gördüm: Çok değer verdikleri çocuklarının iyi bir beslenme düzeni olacaklarından emin olmak istiyorlar. Bu yüzden çocuk doktoru veya diyetisyenlere, özellikle yanlarında çocukları varken yakınıp onlara tavsiye vermemizi istiyorlar.

Sizleri kırmadım ve birkaç yöntem derledim:

1) İlk maddeyi bana göre en etkilisine ayırdım: Çocukları mutfağa dahil etmek!
Çocukların size yardım etmelerine izin verin. Bu anahtardır, bu onlar için bilinmeze açılan bir kapı ve Pandora'nın sebzeyle dolu kutusunu açmak gibi bir şeydir. Onların sebzelerle olan deneyimi eğlenceli bir hal aldığından emeklerini mutlaka tatmak isteyeceklerdir. Çünkü çocuklar meraklıdır ve bunu etkili bir şekilde en iyi böyle kullanabilirsiniz!

2) İkinci en etkili yöntem ise pes etmemek. Çocukların bir yiyeceği kabul etmeden önce
ona 10 veya daha fazla kez maruz kalması gerekebilir! Tadı ya da beğenmesi
konusunda çocuklara baskı yapmadan, sebzeyi farklı öğünlerde ve farklı şekillerde
sunmaya devam edin.

3) Şu an düşünüyorum da hepsi birbirinden etkili, buna da 'Çook etkili' diyeceğim sonuncu maddeye geldik: Pozitif bir rol model olun! Onlar zaten tam rol model arayacakları bir yaştalar. Yetişkin olarak en büyük yanlışımız çocuk bakış açısını kaçırmamız. Bir yemeğin sağlıklı olması ve sizin bunu ona sürekli söylemeniz onların zihninde bir imge uyandırmayabilir. Rol model olup sebze yemeniz onların da merak edip sizin gibi davranmalarına sebep olacaktır.

Bu zorlu ama bir o kadar da keyifli yolculukta kolaylıklar diliyorum.

Diyetisyen Zeynep Çetin

Instagram: diyetisyenzeynepcetin

 
Toplam blog
: 4
: 113
Kayıt tarihi
: 23.01.18
 
 

Ağırlık yönetimi başta olmak üzere beslenmeyle ilgili ne varsa okur, yazar. ..