Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çocuğumun çocuğu yaşayabilecek mi?

Çocuğumun çocuğu yaşayabilecek mi?
 

Gülümseyen Dizeler


Ya doğruysa?

Pek çoğunuzun aynı düşüncede olduğunu tahmin edebiliyorum; yıllar yılı gıda, sağlık, spor gibi konularda birileri beynimizi işledi de işledi.

Kolestrol, UHT, gdo'lu gıdalar, faydalı bitkiler, ilaçlar, kozmetik, su...... Ne kadar çok şey sayabiliriz öyle değil mi?

Ya şimdilerde; her kafadan bir ses gelmeye başladı yukarıda saydığım tüm alanlardan. Kötü kolestrol diye bir şey yokmuş, şu bitkinin kullanımı zararlı olabiliyormuş, kırk yaşından sonra koşu yapmak kemiklere iyi gelmezmiş, yürüyüş daha iyi imiş... Yaşam,  doğru olarak öğretilen ve yanlışa çıkan yapay bir karmaşaya döndü adeta. 

Ben kendi adıma birilerinden "şu öyle değilmiş böyleymiş" cümlesini duymak istemediğimden eminim. Ne var ki zaman zaman kendimi de "doğrular-yanlışlar" alanında yorum yaparken bulabiliyorum. Belki bir çok şeyi çok çabuk tüketiyorken, bilgiyi de aynı hızla tüketiyoruz. Eski bilginin yerine bir yenisi konulduğunda ise, eski olana dair hesap sorabileceğimiz bir sorumlu yok ne yazık ki! "Sen beni yıllardır neden aksine inandırdın?" diyemiyoruz kimseye. Sanki hepimiz birer piyon, birer yap boz parçasıyız ve birileri bizimle oynuyor.

Neye, nereye, kime güveneceğimizi şaşırmış durumdayken, en iyisi bu gibi konuların çok üstünde durmayarak ruh sağlığımızı bozmayalım (tabi devamımız olan gelecek kuşakları göz ardı etmiş olarak. Gelecek kuşaklar demişken; 

bir kaç yıl önce UHT sütlerle ilgi internette gezinmiştim biraz. O ekranı kapadığımda, açarkenki ruh halimle bağdaşmayacak bir halde olduğumu hatırlıyorum. NE KADAR DOĞRU BİLEMİYORUM ama,

Avrupada bir araştırmadan bahsediyordu yazı. Aynı kaynaktan alınan sütlerin günlük olan kısmıyla bir grup kedi, UHT olarak kutulanmış süt ile diğer bir grup kedi beslenmiş. Kediler üzerinde yapılan ve on yıl süren bu araştırmanın götürdüğü sonuç şöyle imiş;  

doğan ilk jenerasyon kedilerde kemik zayıflığı ve erken doğum, ikinci jenerasyon kedilerde ise, erken doğum ve ölümle sonlanan doğumlar tespit edilmiş. Günlük sütle beslenen kısım kedilerde bu gibi bulgulara rastlanmamış.

Dediğim gibi, artık ne kadar doğru bilemiyorum ama gelecek kuşaklarımız için o kadar önemli görünüyor ki bu denli bilgi kirliliğine rağmen yine de değinmeden geçmeye içim elvermedi. (Bu arada hayvanların beslendiği gdo. lu yemleri bir tarafa koyacak olursak :)   )

 

Sağlıkla kalın.

 

 

 

 
Toplam blog
: 24
: 189
Kayıt tarihi
: 04.01.13
 
 

Merhaba, Öyküler ve şiirle başladım yazmaya, daha çok da şiirle devam ettim. İlk gençliğimden..