Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '12

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuğumun ismini “Allah” mı koysam? …

Çocuğumun ismini “Allah” mı koysam? …
 

Sınıfta okulumuzun namı diyar ŞK. sı  yani  Şenol Kantarcı bkz. hocamız ile Asya dersinde bomba noktalara değinerek son hızla bitişe geldiğimizde bir süprüzz ile karşılaştık. Hoca sınıf yoklaması yaptı sınıfın birazı sahtekarlık yaptığı için canı yandı. Neyse efendim hoca dersi bitirmeden evvel bir konuşma yaptı. Bence değerli ve güzel bir konuşmaydı o yüzden burada bunun üzerine yazı yazma gereksinimi duydum.

“Çocuklarımıza Kurandan isimler koyacağız diye madara oluyoruz”

Evet böyle başladı Şenol Hocam şaşkın şaşkın dinliyoruz. Tabi ki hoca yine karizmatik duruşuyla sözü söyledikten sonra etrafa bakınıyor. Sonra devam etti

Çocuklar Kurandan isimler koyma sevdasına, Arapça, Farsça isimler koyma hevesine rezil olduğumuzun ve hatta günaha girdiğimizin farkında bile olmuyoruz.

Aynen böyleydi. Şimdi hocamın anlattıklarını kendim yorumlayarak devam ettireceğim.

Adam kızına KEZBAN ismini koyuyor. Çünkü kuranda Keziban diye geçiyor. Keziban harf kayması ile dilimize Kezban olarak geçiyor. Adam kuranda geçiyor diye kızına Kezban ismini koyarken cehaletin getirdiği gibi anlamının “Yalancı, Sahtekar” olduğunu bilmiyor. Bilse kim çocuğuna yalancı sahtekar diye isim takar. Kurandan isim takacağız diye cahil cahil davranmamak gerekiyor. Bildiğiniz gibi dini konulara ağırlık veren biriyim ben. Hassas davranırım bu konularda o yüzden bana lan Din düşmanı gibisinden davranmayın.

Haydi öyleyse çocuklarınıza “Şeytan, Firavun” gibi isimleri de koyun. Bunlar da Kuranda geçmiyor mu ?

Bazı kişiler kurandan isim koymayı şu şekilde savunuyor “Yeen diğer tarafta bizi ismimizle çaaaracaklar”

Şimdi benim ismim Maykıl olsa beni diğer tarafta melekler çağırmayacak mı? Veya ismimi söylemeyecekler mi? Hadi onuda geçtik ne yani yeryüzünün anasını avradını sattım da ismim kuranda geçiyor diye bana melekler hürmet mi edecek? Hayır mı gardaaaş derler insana. Sen melekleri mi kandıracağım sanıyorsun?

Hadi bu konuyu bu kaar uzatmayalım da esas anlatmak istediğim konuya gelelim.

İslami isimler koyacağız diye ne kadar günaha giriyoruz bir bilseniz sevgili kardeşlerim.

Allah’ın O güzel isimlerinin her biri bizlere şefaat eylesin ki biz o isimleri masumca çocuğumuza koyarak halbuki en büyük cahilliği işlemiş oluyoruz.

Çocuğumuza Adil, Alim, Aziz, Baki, Cebbar, Gafur, Hafız, Halim, Hamid, Hasib, Kadir, Kerim, Latif, Melik, Metin, Nafi, Nur, Rauf, Reşid, Samed, Semi, Vahid, Vali, Veli gibi bu en sık kullanılan Allahın isimlerini vermiyor muyuz ?

Şimdi ben size çocuğumun ismini Allah koyucam desem bana manyak tepki verirsiniz değil mi ?

Beni kafir olarak nitelendirirsiniz ana avrat girersiniz haksız mıyım? İşte bu cehaletten kaynaklanıyor. Ben Allah ismini koyarsam haşa ortak koşma durumuna giriyorum ama yukarıda saydığım isimler konursa ortak koşma anlamına gelmiyor.
Yukarıda ki isimleri biz Allah’ın isimleri olarak kabul etmekten vaz mı geçtik ? Onlar Allah’ın önemsiz isimleri olarak mı geçiyor (Rabbim konuşurken haddimi aştı isem günahlarımı bağışlasın)

Bu ayrı bir konu bir diğer husus ise. Her çocuk anasına avradına küfür yemiştir. Veya dalgalı küfür yemiştir.

Mesela çocukken de hep duymuşuzdur “Senin adın Kerim, ben de seni şekerim” gibi.

Veya top oynarken lan Şerefsiz …. diye sayılmaz mı bu arkadaşlarımıza. Bu arkadaşlarımız Melaike olarak mı yaşıyorlar hem. Adam manitasıyla sevişiyor “Daha hızlı Metin daha hızlı” diye denmiyor mu? Bilmem anlatabildim mi?

Sevaptır veyahut hayırlı işler yapar diye cahil cahil davranmamamız gerekir. Şimdi diyeceksiniz ki “Napalım babamız koymuş”. Tamam buna bir şey demiyorum. Siz babanız gibi yanlış yapmayın diyorum. Elbet benim de Allah izin verirse ve sizin de çocuklarınız olacak. Onlara daha güzel isimler verelim. Mesela Türkiye de yaşıyoruz öyle değil mi ? Dilimiz Türkçeyken ne diye Arapça, Farsça isimler takalım ki ?

Tamam taktık diyelim. Mesela Kadir ismi Allahın en güzel isimleri arasındadır. Biz çocuğumuza Allah ismi yerine Abdülkadir ismini koyalım. Bu da Allah’ın kulu anlamını taşır. Ek isimle birleştirelim demek istiyorum anladınız mı ?

Bak Canan ablamız face de bir yorum yazdı

“Mesela bi adam var ismi Muhammed ama Resulden uzak haşa adama sövsen günah yazılmaz ama işte adı engel:)”

Aynen böyle işte.

Hazır bunu da belirtelim. Muhammed ismi ise ayrı bir edep gerekiyor. İsim duyulduğunda bile ayaklarımızı toparlıyorken açık bir yerimiz var mı diye kontrol ediyorken. Onun ismi geçtiği her kokuda biz selat ve selam getirmemiz gerekiyor. Çocukken mahallede top oynadığımız Muhammed isminde bir arkadaşımız vardı. Çocuk bizim hep rakip takımdaydı. Ona arkadaşları MAMİ ismini takmışlardı. Topu kaçırınca da ana avrat girişirlerdi. Hele ki benim en sevdiğim arkadaşlarımdan biri olan saygıdeğer hemşehrilerimden Ömer Faruk Erkuş çocukluk arkadaşımın kardeşinin adı Muhammed di. Allahımmm, bitirimin tekiydi. Ulan yerinde durmazdı kerata. Ömer azmı döverdi onu. Az mı mahalledeki çocuklar ismiyle küfür ederlerdi. Düşünün işte büyük edepsizliği.

“Hocam bu gün diyor ki facede poker masasındayım baktım masaya Muhammed oturdu”  Hoca tabiki bu konuyu çocukla da konuşmuş. Düşünsenize “DINDINNN MUHAMMED POKER MASASINA OTURDU” tövbe estğ diyerekten bu konu hakkında sitemli eleştirimi dile getiriyor ve bu konuyu açmama vesile olan hocam’a teşekkür ediyorum.

Allahın Rahmeti ve bereketi üzerimize olsun, En güzel isimleri üzerimize tecelli etsin

 
Toplam blog
: 15
: 33537
Kayıt tarihi
: 25.11.12
 
 

Meslek : Eczane Teknikeri, Yazar, Uluslararası İlişkiler Uzmanı, Grafik ve Tasarım İlgi alanl..