Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '21

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuğunuz ezber mi yapıyor?

Bilginin bir kaynak tarafından bireylere yönlendirilmesi süreciyle bireylerin bilgiyi ezberlemesi ve depolaması dünyanın yapay zeka üzerine çalışmalar yaptığı çağımızda geçerliliğini yitirdiğini birçok uzman yazılarında ifade etmektedir. Yıllar önce bilgiye ulaşmak, bilgi sahibi olmak ve bu bilgiyi sunmak çok kıymetli becerilerdi. Evet, bilgi sahibi olmak çağımızda da önemli!! Ama bazı soruları kendimize sormayı gözardı etmememiz son derece önemlidir. Hangi bilgi? Bilgiye hangi yöntemlerle ulaşmak gerekir? Hangi bilgiyi geçerli kılmak gerekir? 

Eğitim öğretim sürecinde gerçekleştirilen eğitim öğretim faaliyetleri sadece sınava yönelik, öğrencilerin bir takım bilgileri ezberlemesi ve sınav esnasında dört ya da beş şıktan birini ezberlediği bilgiler doğrultusunda işaretleme yapmasına göre mi planlanıp yürütülüyor? Eğer öyle ise YouTube adlı dijital platformu hatırlamamızda fayda var. Neden mi? YouTube arama motoruna “Uzay”, “üslü sayılar”, “Osmanlı Yükseliş Devri” ve “hız problemleri” yazın. Karşınıza bir çok ders videosu çıkacaktır. Hem de binlerce kişinin izlediği ve konu ile ilgili yorumlarını yazdığı videolar. 
Dijital platformlar bireylere istediği bilgiyi hızlı bir şekilde profesyonelce sunmaktadır. Dijital platformlar bireylere birden çok bilgi sunarak bireylerin bilgiler arası karşılaştırma yapmasına da imkan sağlamaktadır. Bilgiler arası karşılaştırma yapan birey ise çıkarımda bulunarak edindiği bilgilerden yararlanmaktadır. Bilgi ise insanların günlük hayatlarını kolaylaştırır hale gelmektedir. Ayakkabı bağlamasını bilmiyorsak YouTube’dan edindiğimiz bilgilerle ayakkabımızı bağlayabiliriz. 
YouTube platformu bireylere bilgi sunduğu gibi bireylerin içerik üretmesine de imkan sunmaktadır. Yani, dediniz ki ben bu işte uzmanım, insanlığa uzman olduğum iş ile ilgili bir şeyler anlatmak istiyorum. YouTube size uzman olduğunuz alanda beceriniz ölçüsünde içerik üretebilmeniz için alan sunmaktadır. Görüldüğü gibi dijital platformlarda bilgiye de ulaşabiliyorsunuz, bilgi de üretebiliyorsunuz. 
 
Herkesin hızlı bir şekilde bilgiye ulaştığı ve bilgi ürettiği dijital platformlarda dikkat etmemiz gereken bir nokta da var. Doğru bilgi hangisi? Bu soruya mutlaka cevap vermemiz gerekiyor. Bu soruya cevap verirken de araştırma, karşılaştırma, kaynağa ulaşma becerilerimizin ve kim, ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin sorularına cevap verebilme becerilerimizin varlığı ön plana çıkmaktadır. 
Peki, öğrenciler okul içi ve okul dışı yaşamlarında doğru bilgiye nasıl ulaşabilecekleri konusunda kendilerine lazım olacak becerileri nerede, ne zaman ve nasıl öğrenecekler? Bu noktada öğrencilerin eğitim öğretim etkinlikleri esnasında kazandıkları becerilerden birinin de doğru bilgiye ulaşma ve bilgi üretme becerisi olması hiç kuşkusuz yaşadığımız dijital çağın gerekliliğidir. Öyle ise okullarda ne yapmamız gerekli? Öğrencinin her an ulaşabileceği bilgileri öğrenciye depolamamız mı? Yoksa öğrencilerimize düşünebilme becerilerini kazandırmamız mı gerekli ? Evet yüz yüze eğitimle yapılabilecek en iyi eğitim faaliyetlerinden bir kaçı öğrencilere düşünme, problem çözme, eleştirel düşünme, işbirliği, iletişim, sevgi, saygı, hoşgörü, yardımlaşma, birlik beraberlik vb. Becerilerini ve değerlerini kazandırmak olacaktır. Bilgi her yerde ya sevgi değeri ya düşünebilme becerisi nerede? 
Her birey bilgi üretip insanlıkla paylaşabilecek seviyeye geldiğinde her şey çok güzel olacak. 
Kalın sağlıcakla. 
 
27.01.2021 Anıl ESEMEN
 
Toplam blog
: 14
: 98
Kayıt tarihi
: 06.02.21
 
 

Eğitim üzerine araştırmaları devam etmekte olup yazı yazarak kendini ifade etmeye çalışmaktadır. Ok..