Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '15

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuğunuz görme engelliyse…

Çocuğunuz görme engelliyse…
 

ÇOCUĞUNUZ GÖRME ENGELLİYSE…


Engelliler dünyasında en başarılı bulduğum grup görme engellilerdir. Hatta çok etkilendiğim gruptur. Başarıları inanılmazdır. Görme engelli çocuğu olan ailelerde başlangıçta hayal kırıklığını atlatamama durumunu gözlemledim. Çocuğun yaşı ilerleyip başarılar gelmeye başladığında ailenin de otomatikman normale döndüğüne tanık oldum. Çocuğunuz gelecekte milletvekili, hafız, avukat, öğretim görevlisi, Avrupa parlamenteri, iş adamı aklınıza hangi meslek geliyorsa ben gördüm görme engelli kardeşlerimizin bu mesleklerdeki başarılarını. Hayal değil tamamıyla imansızı başarabiliyor görme engelli kardeşlerimiz. Aşağıda ailelere çocuğunuzu yetiştirmede önemli olacağını düşündüğüm tavsiyelerim olacak sizlere;
 
-  Türkiye’de görme engellilere yönelik çok ciddi eğitim kurumları mevcuttur. Aile bu eğitim kurumlarını iyi araştırmalı ve çocuğunu doğru bir eğitim kurumuna göndermelidir.
 
- İşitme engelli için işaret dilinin önemi ne ise görme engellinin de hayata tutunabilmesi Braille alfabesini öğrenmesine, eğitim almasına bağlıdır.
 
- Görme engelli çocuğunuza bir nevi sesli tercümanlık yapacak olan aile ev düzenini iyi anlatmalıdır. Anne baba görme engelli çocuğunun gözüdür artık.
 
- Gezilerde sürekli ne gördüğünüzü çocuğunuza sesli olarak dillendirmeniz onun hayal dünyasında o geziyi yaşamasını sağlayacaktır.
 
- Görme engelli çocuğunuzun bağımsız olarak bastonla gezmesine fırsat veriniz. Baston kullanmasını mutlaka sağlayınız. Baston kullanmaktan utanan hala eğitimsiz görme engelliler mevcuttur.
 
- Mümkün mertebe refakatçisiz olarak bağımsız hareket etmesini sağlayın ki çocuğunuz yeni insanlar ile tanışsın ve yeni yerler keşfetsin.
 
-Görme engelli çocuğunuzun yaşayacağı ev düzenini onun daha rahat hareket edebilmesi adına kolay basit şekilde dizayn etmeniz ev rahatlığını sağlayacaktır.
 
- Sürekli tıp dünyasında görme engelliliği kaldıran yeni buluşları aile takip etmelidir.
 
- Görme engelli çocuğunuza özgüven kazandırabilmeniz çok önemlidir. Sürekli başarabileceği telkinlerde bulunabilir.
 
- Okul sınıftaki her etkinliğe katılması için cesaretlendirilmelidir.
 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..