Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '12

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuğunuz için farklı bir Pastel Boya Aktivitesi

Çocuğunuz için farklı bir Pastel Boya Aktivitesi
 

Kendimi bildim bileli resim yapmayı severim. Ne yalan söyleyeyim, en çok da yağlı boya çalışmasını. Ancak 3-4 yaş çocuğu ile yağlıboya çalışması yapmak için çok çok erken. Sonrasında oluşabilecek manzarayı düşünmek bile istemiyorum! Pastel boya çalışması yapmak, kuru boyala çalışmasından çok daha zevkli ve çocuklar için ilginç lakin pastel boyanın renkleri daha canlı ve kalın uçlu olması nedeni ile çocukların yaptığı çizimler daha belirgin.

Yaptığımız bu çalışmanın adını hatırlayamadım, üzerinden yıllar geçti, 20 yıl kadar. İlkokulda öğrenmiştim sanırım. Neden bilmem çok sevmiştim bu çalışmayı. İhtiyacınız olan şey sadece pastel boya ve düz beyaz bir kağıt.

Çalışmayı işte böyle yapıyoruz;

1- Düz beyaz kağıdı 4-5cm kalınlığında olucak şekilde canlı renklerle şerit şerit boyuyoruz. Birbiri ardına kontras renkler kullanmaya çalışın. Mesela yeşilden sonra kırmızı, sarıdan sonra mavi gibi. Hangi renkleri kullanacağınız sizin yaratıcılığınıza kalmış. Nasıl boyamanız gerektiğini resimde de görebilirsiniz.

2- Sonrasında tüm boyadığınız renk şeritlerinin üzerini siyah pastel boya ile boyayın.

3- Çizmek istediğiniz resmi sivri bir cisimle yapınız. Çocuğunuzla yaptığınız için kuru boyanın tersi, bir anahtar ya da yazmayan bir tükenmez kalem kullanabilirsiniz.

 İyi eğlenceler:)

 

 
Toplam blog
: 50
: 3949
Kayıt tarihi
: 03.11.11
 
 

Matematikçi Yüksek Lisans ..