Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
53
 

Çocuğunuz yemek seçiyor mu?

Çocuğunuz yemek seçiyor mu?
 

Çocukluk çağında her şeyin temelleri atılır. Kişilik, beslenme alışkanlıkları, davranış özellikleri… Çocuklar bu dönemde çevrede gördükleri davranışların doğru olduğunu düşünerek hayatına katar. Kazanılan en önemli alışkanlıklardan biri de beslenme alışkanlığı. İyi beslenen çocuklar bedensel, ruhsal ve sosyal yönden sağlıklı olur.
 
Ek beslenmeye geçişten itibaren yeterli ve dengeli beslenmeye başlanmalıdır. Bu konuda en önemli etken ailenin dengeli, düzenli ve doğru beslenmesidir. Çocuklara kazandırmak istediğimiz davranışlar doğru bir eğitimle mümkündür. Bu çağda edindiği alışkanlıklar hayatı boyunca beslenmesini etkileyecektir.
 
Çocuğunuz yemek yemeyi reddediyor ya da yemek seçiyorsa öncelikle sebebini bilmek gerekir. Anemi, barsak parazitleri, hastalık durumu çocuktan iştahsızlık oluşturabilir. Bu tür sorunlar yok ise bu dönemdeki yeme sorunları genelde psikolojik kökenlidir. Kendini doğru ifade edemeyen çocuk dikkat çekmek ve rahatsızlıklarını dile getirmek için yemek yemez. Onunla vakit geçirmeniz, oyunlar oynamanız ve bir birey gibi sohbet edip dinlemeniz sorunları ortadan kaldırabilir. Tam tersi şiddetle yemek yedirilmeye çalışılması daha ciddi psikolojik problemleri de beraberinde getirir. Unutmayın o sizin geleceğiniz.
 
İştahsızlık sorununun önüne geçmek için ne yapmalı;
 
* Yemeklerden 1 saat önce sıvı alımı kısıtlanmalı.
 
* Yeter ki yesin diye verilen abur cuburlar kesilmeli.
 
* Ara öğünlerde iştahını kesecek büyük miktarda besin vermekten kaçınmalı.
 
* Çocuğun tabağında onun yiyebileceği kadar besin olmalı,  görüntü onu korkutmamalı.
 
* Reddettiği besini çocuğa sürekli vermek yerine farklı şekillerde ona sunulmalı. Ya da yerine geçebilecek başka besinler verilmeli.
 
* Yiyecekler onu dikkatini çekecek ve yemesini kolaylaştıracak şekilde hazırlanmalı.(Küçük dilimlenmiş sebzeler, şekil verilmiş köfte, bardakta çorba vs.)
 
* Çocuklar gördüklerini taklit edeceği için, masadaki diğer bireyler de sağlıklı yeme durumu sergilemelidir.
 
* Kreş, okul gibi toplu beslenme yapılan yerlerde ve piknik, park gibi etkinliklerde grup şeklinde yemek yenmesi özenerek te olsa çocuğun olumlu yeme davranışları kazanmasına yardımcıdır.
 
* Yemek masasında tüm aile bir arada yemek yemeli. Çocuğa özel tabak, çatak konmalı. Yemek yemenin önemli bir olay olduğu çocuğa hissettirilmelidir.
 
Ne yapılmamalı;
 
* Sizin istediğiniz kadar yemedi ya da yemeği ziyan etti gerekçesiyle çocuğu korkutmak ona cezalar vermek fayda yerine zarar verecektir. Çocuk bu sefer de korktuğu için yemeği reddeder.
 
* Yemeğini yediği zaman ödül alacağınıza söz vermeyin. Zira çocuk bu seferde her yediği şey için sizden karşılık bekleyecek ve yemek yeme durumu pazarlıkta ibaret olacaktır.
 
* Çocuğu kardeşi, arkadaşları ya da başka kimselerle kıyaslama yaparak , ‘o senden çok yedi daha güçlü olacak’  gibi ithamlar da yanlıştır. Çocuğun öz güveni üzerinde olumsuz etki bırakabilir.
 
* Evet; çocuğunuz sizin en kıymetliniz ama bu onun her istediğini yapmak demek değildir. Sadece onun istediği yemekleri yemesi, yemek yiyor sorun yok anlamına gelmez. Sağlıklı beslenme sizin ona öğreteceğiniz bir davranıştır.
 
* Sırf size kolaylık olsun diye çocuktan hızlı yemek yemesini istemeyin. Tadına vararak ve severek o besini yemesi kalıcı davranış oluşturur. Tam tersi sırf yesin diye de saatlerce onu beklemeyin. Yemek yemesi için belirli zamanlar oluşturun ve rahat yemek yemesini sağlayın.
 
Sonuç olarak; beslenme alışkanlığı doğumdan itibaren başlar, çocuklukta sizlerle birlikte şekillenir ve ömür boyu devam eder. Beslenme üzerine fazla düşüp çocuk korkutulmamalı ve şımartılmamalı, umursamayarak ta sağlıksız alışkanlık kazanmasına izin verilmemeli. Kazandırılan sağlıklı beslenme alışkanlığı, diğer davranışlarını da etkileyerek çocuğunuzu sağlıklı, iyi ve mutlu bir birey haline getirecektir.
 
 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 164
Kayıt tarihi
: 21.11.16
 
 

Branşı: Diyetisyen   Bölüm: Trakya Üniversitesi / Beslenme ve Diyetetik ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster