Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuk anneler

Çocuk anneler
 

Anadolu'da ergenlige adım attığında hemen evlendirilen, çoluk çocuğa karışan nice kız çocuğu vardır bilmiyorum ama bu herkesin bildiği bir gerçek.

Burada bu tür gerçeği değişik vesilelerle duyan bu da olur mu diye hayretlerini gizlemiyorlar. Ama kendi toplumlarındaki gerçeği de gözardı ediyorlar. Cep telefonu vs aracılığı ile değişik sitelere ulaşabilen küçücük kız çocukları bile ENJYOUKOUSAI denilen kendilerinden büyük özellikle yaşlı adamlarla para karşılığında birlikte olan birlikte olan kız sayısı çok. Aile de denetlemeyince çocoukların ne yaptığı belli bile değil.

Yakın zamanlarda gösterime giren ve hatta televizyonda bile dizi halinde gösterilen çocuk annelere ilişkin filimlerin sayıca artmakta. Çizgi romanlarda da yer alıyor.

Benim de televizyonda izlediğim dizide orta okul ögrencisi, kız arkadaşı ile birlikte olunca hamile kalan kızın hem ailesi hem de okuldaki arkadaşları tarafından gerçek öğrenildiğinde bir anlamda kıyamet kopmuştu evde ama kız çocugu doğurmakta ısrar etmişti. Oglanın ailesi oğullarının geleceğini düşünüp karşı çıkmıştı. Arkadaşları tarafından da alaya alınan kız okuldan ayrılmaya zorlanmıştı. Kızın isteği ve ısrarına dayanamıyan aile kabul etmişti.

Bir çok aile çocuklarının o diziyi izlemesini engellemeye çalışmıştı. Ama dışarıda değişik yayın organlarında bu tür gerçek ya da aslı olmayan hikayeleri işleyen dergileri vs elde etmek o kadar kolay ki...

Bugünkü gazetemde okudum bu konuda bir başka filim daha gösterme girecekmiş yakında . On bir yaşında bir kız çocugunun hamile olmasının hikayesi . Eleştirilerin bir kısmı CHO İKERU ( çok ilginç) bir kısmı MAJİUZAİ (sıkıntı verici). Çocuk olup bitenin farkında. Giderek büyüyen karnını gören annesi bile sorgulamıyor kızını. Daha önceki filimdekinin tersi hem ana hem arkadaşları hoş görüyorlar ve hatta yardımcı oluyorlar kıza bebeği doğurması için.

Bana göre verilen mesaj toplumdaki bozukluğun göstergesi. Sanki küçük yaşta Kızları bebek doğurmaya yönlendirir gibi. Yaşamını ailesinin yardımı ile sürdürme çağında çocukları yanlış yönlendiriyorlar gibi. Filimleri sansür eden kurum yok galiba.

Bir kaç yıl önce duyduğum gerçek bir hikaye. Yakımızdaki bir orta okuldaki kız okul arkaşı ile olan ilişkisinden hamile kalır ve arkadaşına karnını gösterip "Burada sevginin meyvesi var. " der. İlginç yanı oğlanın ailesi gerçeği bilmiyor ve kızın ailesi kızının doğum yapmasıma izin veriyor ve kendi çocuğu gibi büyütüyor

Burada çocuklar ilk okulda cınsel eğitim dersi alıyorlar . Velilerin katıldığı bir sınıf gününde o dersi ben de izledim. Öğretmen diger dersi verir gibi doğal olarak verirken biz veliler biraz kızarıp bozarmıştık çocukların önünde . Bir Japon arkadaşımın Amerikalı eşi sınıfı terk etmiş benzer derse katılınca. Amerika da özellikle dini konuda duyarlı kişiler bu derslerin okulda verilmesine karşi. Özellikle babalar oğulları büyürken ARILARIN VE KUŞLARIN YAŞAMI diye başlayıp çocuklarına bilgi verirlermiş eskiden beri. Şimdi orada da toplumun değiştiği ve çocukların arkadaşları ile bilgi alışverişinde bulundukları ya da kitaplardan öğrendikleri gerçek.

Ülkemizde cinsel eğitim okullarda verilmezdi bizim zamanımızda. Ergenlige adım atmanın belirtileri başlayınca anneme söylemiştim. KİMSEYE SÖYLEME SAKIN demişti. Kendimi suç işlemiş gibi hissetmiştim.

Çok şey değişti toplumda. Ülkeler göre de farklılık değişik biçimde kabul edliyor ya da değerlendiriliyor. Özellikle küçük yaşta olan kız çocuklarının bu konuda hem ailesi hem de eğitimciler tarafından yönlendirmelerinin, erkek çocukların ise sorumluluk duygularının gelişmesi için yine aile okul aile işbirliğinin gerekli olduğunu düşünüyorum.

On bir yaşında bir kız çocuğunun anne olmasının doğru mu ?




 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..