Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '08

 
Kategori
Bayramlar
 

Çocuk gözüyle Atatürk

Yıllardan beri defterimde bulunan ve ailemin dışında kimseyle paylaşmadığım bir şiirimi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedeniyle siz blog arkadaşlarımla paylaşmak istedim.

Şiirimin adı, " Çocuk Gözüyle Atatürk".

Şiirimi, 11-12 yaşında bir ilköğretim öğrencisinin sahip olduğu Atatürk bilgisinin bir yansıması olarak yazdım. Bu nedenle, şiirimin, özellikle İlköğretim öğretmenlerinin daha çok ilgisini çekeceğini umuyorum.

Önce, bu şiirimin yazılış öyküsünü kısaca anlatmak istiyorum.

Yıllar önce, görevim nedeniyle Orta Anadolu'nun güzel bir kentinde bulunduğum zamanlarda, ortaokul birinci sınıfa giden oğlum, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedeniyle, öğretmeninin Atatürk'le ilgili bir resim yapmalarını ya da bir şiir yazmalarını istediğini söyledi.

Her anne ve baba gibi biz de bu konuda oğlumuza yardımcı olmak istedik. Şiir yazmak, resim yapmaktan daha kolay geldiği için, oturdum. O yaştaki bir çocuk gibi düşünerek bir şiir yazdım.

Oğlum, yazdığım şiir ödevini okula götürdü. Öğretmen şiiri okumuş ve oğluma, "bu şiiri kendin yazdığından emin misin?" demiş ve 10 üzerinden 6 vermiş.

Şimdi, oğlum adına yazdığım bu şiiri sizlerle paylaşıyorum.

Bu şiir için küçük bir de senaryo düşündüm.

Bir sınıf... Küçük öğrenciler sıralarında oturmuş öğretmenlerini izliyorlar. Bu arada, nerden geldiği belirsiz çok hafif bir fon müziği sınıfı dolduruyor. Öğretmen, elindeki gösterge çubuğu ile duvardaki Atatürk resmini gösteriyor ve çocuklar hep bir ağızdan şiiri okumaya başlıyorlar.

Öğretmenim gösterdi, "İşte Atatürk!"

Yazdım defterime "En büyük Türk"

Sonra dedi ki, "Vatanı kurtardı"

Canım kurban olsun sana Atatürk

x x x

Okumayı kolaylaştırmış, fabrikalar kurmuş

Çarşafı kaldırmış, şapkayı koymuş

Kadına hak vermiş, onu yüceltmiş

Canım kurban olsun sana Atatürk

x x x

Kısa olmuş yaşamın, erken ölmüşsün

Görmemiş seni, öğretmenim de üzgün

Okulda söz veriyoruz, hepimiz hergün

İçimizde yaşatacağız, seni Atatürk.


NOT:
Hiçbir yerde yayımlanmamış bu şiirimi, özellikle ilköğretim öğretmenlerinin beğenisine sunuyorum.Bu şiirimi, başta 10 kasım olmak üzere çeşitli etkinliklerde kullanabilirler.

cdenizkent
 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..