Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '15

 
Kategori
Deneme
 

Çocuk Hakları Günü

Çocuk Hakları Günü
 

Çocuk Hakları Günü


20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü, eşitsizlik ve savaşların en ağır yükünü taşıyan çocuklara bir gün armağan etme fikri üzerinden 1925 yılında Cenevre’de yapılan Çocukların Refahı için Dünya Konferansında ilan edildi.
 
Türkiye’de çocuklar;
-sömürülüyor
-zorla evlendiriliyorlar
-tutuklanıyor
-öldürülüyor
-cinsel tacize uğruyor
-eğitim haklarından yeterince yararlanamıyorlar
-milyonlarca çocuk ana dillerinden eğitim hakkından mahrum
-milyonlarca Alevi çocuk zorunlu din dersine tabi tutuluyor
-sokakta yaşam sürdüren çocuklar
-kimsesizler, öksüz ve yetim çocuklar
-çocuk ticareti
-sigara içen ve uyuşturucu batağında zehirlenen çocuklar…
 
Bu çocuklar bizim çocuklarımız
bu çocuklar bu ülkenin evlatları, geleceği
bu çocuklar ilgiye, sevgiye, bakıma, korunmaya muhtaç çocuklar …
 
 Biz ne yapıyoruz?
 utanmadan, sıkılmadan, vicdan acısı duymadan
“Çocuk Haklar Günü” kutluyoruz
hangi çocuğun, hangi hakkını kutluyoruz, söyler misiniz 
verilmeyen hakkın kutlaması olur mu ?,
 
Ben kutlamıyorum arkadaş …
 
*muzaffer yıldırım
 
 
Toplam blog
: 1614
: 178
Kayıt tarihi
: 12.09.10
 
 

1945 Mucur Doğumlu. Emekli öğretmen, evli ve çocuklu Kırşehir/ Mucur'da  yaşıyor.. ..