Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '15

 
Kategori
Deneme
 

Çocuk mu kariyer mi demişken...

Çocuk mu kariyer mi demişken...
 

Merhaba sevgili anne arkadaşlarım ve anne olan hamile arkadaşlarım. Bir de tabi anne olmayı isteyen arkadaşlarım. Bu üç durumu da bizzat yaşadım, bilirim her biri çok keyifli...
 
Blogumu takip edenler bilirler Zehra dünyaya sezaryen ile gelmişti. Hastanede 3 gün kaldıktan sonra evimize döndük. Canım annem bana prensesler gibi baktı. Eşim desteğini hiç eksik etmedi. Anne yarısı teyzem yok ama yengem var dediğim günler çok oldu.

Neyse 15. günün sonunda artık lohusalık bana ağır geldi ve dedim ki yeter...

Koşa koşa üniversiteye yüksek lisans başvurumu yapmaya gittim. Hemen ardından da dersler başladı. Laboratuvar çalışmalarıma başladım. Kolay değil zor günler oldu. Bir yandan emzirdim bir yandan 'Recombinant gene techonology'(rekombinant gen teknolojisi-bölüm ingilizce) vizesine çalıştım.
 
Yetti mi? Yetmedi tabii. 1. yıl ikinci dönem başladı. Bir de üniversite ile birlikte çalışabileceğim bir işe başladım. Hem okudum, hem çalıştım, hem de geceleri uyanıp emzirdim.

Zehra'nın 1.yaş günü misafirlerden sonra eve gelebildim. Ama kızımı da ihmal etmedim. Sarıldım, oynadım, 10 ay emzirdim. O bırakmasaydı daha da emzirirdim...

Anne olmak iyidir, hoştur ama zordur da... Üzerine bir de yetmezmiş gibi yüksek lisans ve iş hayatı da eklenince zorluklar katlanarak sizi bulur. Üstesinden gelmenin tek yolu sevmektir. Üniversiteyi sevmek, çalışmayı sevmek ve her şeyden çok sevdiğiniz evladınız. Böyle de olunca bir bakmışsınız, her şey yerli yerini bulmuş. Bütün her şey inanılmaz hızla yoluna girivermiş.

Uykusuzluk mu çaresi ve tedavisi çok çalışmak... Yükseklisans mı? Çaresi uykusuzluk... Daha basit bir denklemle açıklamaya çalışayım:) Işten eve gelinir, yorgun ve bitkin, evde Zehra boynuma sarılır ve Göksummmm der. Yorgunluk kalmaz. Zehrayla oyun oyna, akşam yemeği filan derken Zehra uyur. Birer bitki çayı yapıp, uykuya hazırlanırız. Bazen eşimle sohbet ederken, bazen daha bitki çayı bitmeden uykuya geçilir. Gece bir ses "Göksuuuu gelll" Zehra uyanmış. Neyse Zehra uyutulur. Bu arada mevcut uyku kaçar. E otur ders çalış. Derken sabah olur. Işe git. İşte uyku gelir. Uykuyu kahve ve daha çok çalışmakla bastır. Derken gün biter. Başa dön.

Bu arada yüksek lisans biraz uzayabilir. Sorun yok. Ama iş hayatı hata götürmez. Annelik hata götürmez. Önem sırası hemen şekillenir.

1) Annelik

2) İş hayatı

3) Yükseklisans

 

Annelik zorluklarla baş etmeyi, öğrenmenin birinci kuralı. Bir kere hayata direnciniz artıyor. Güçlü olmayı öğreniyor, güçleniyorsunuz.


Şimdi Zehra 2,5 yaşında...

Tam zamanlı bir işim var.

Yüksek lisans ders ortalamam 4,00/4,00

 
Biz kadınlar güçlüyüz, tercih yapmak zorunda değiliz. İstersek çocuk da yapar, kariyer de yaparız.

Yani şimdi kimse gelip bana çocuk mu kariyer mi demesin!
 
Mutlu huzurlu çocuklar, çalışan kariyer sahibi anneler…

 
Toplam blog
: 9
: 929
Kayıt tarihi
: 12.11.14
 
 

Merhaba   1986 yılında, sıcak bir yaz gecesinin sabahında dünyaya gözlerimi açmışım. Haya..