Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '09

 
Kategori
Çocuklar ve ilkler
 

Çocukça demokrasi

Çocukça demokrasi
 

Yıllar önce bir yerde okuduğum, çok hoşuma giden bir yazıyı sizlerle paylaşmak istedim..

Çocuk akşam babasına sordu: 'Bana DEMOKRASİ'yi anlatır mısın' ?

_ Önce bazı tanımları bilmen gerekiyor evladım. Bak şimdi benim fabrikam var, eve para getiriyorum.

Ben KAPİTALİSTİM. Paranın nasıl harcanacağına annen karar verir, o da HÜKÜMET.

Biz hepimiz senin için çalışıyoruz, sen HALKSIN. Beşikteki kardeşinde GELECEK.

Hizmetçimiz ise İŞÇİ sınıfı. Bunları öğren, sabah kahvaltıda sana demokrasiyi anlatırım.

Gece yarısı çocuk uyandı, baktı kardeşi altını pisletmiş ağlıyor.

Annesini uyandırmak istedi ama anne derin uykulardaydı. Babası yatakta değildi.

Hizmetçiyi uyandırmak istedi, birde ne görsün, babası hizmetçinin odasında.

Kahvaltıda babası demokrasiyi anlatmaya başlayacaktı, ama çocuk sözünü kesti:

_ Gerek yok baba öğrendim, ' Kapitalistler işçi sınıfını kandırırken, hükümet uyuyor,

Halk endişeli, gelecek ise bok içinde.'

ÇOCUKCA VE ZEKİCE DEMOKRASİYİ KENDİNE GÖRE NE GÜZELDE YORUMLAMIŞ..

Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 88
: 1496
Kayıt tarihi
: 06.05.09
 
 

İzmirli 1968 doğumluyum. Kamu kuruluşunda İnşaat teknisyeni olarak çalışmaktayım. Hayatta güzel ve y..