Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '13

 
Kategori
Anılar
 

Çocuklar ağlayınca

Çocuklar ağlayınca
 

Çocuklar ağlamasın diyorum...


Çocuklar ağlar

Neden ağlar?

Aç kalınca ağlar

Annesini görmeyince ağlar

Altı ıslak olunca ağlar

Bir yeri acıyınca, acıkınca ağlar

Bir şey isteyince almayınca veya

Veremeyince yine ağlar

Onlar ağlayınca ilgi göstermek lazımdır.

Bunlarla ilgili çok şeyler söylenebilir,

Ben bir ara bir dağ köyünde öğretmenlik yapıyordum.

Bununla ilgili bir anımı sizinle paylaşmak istiyorum:

Ara sıra öğretmenlik yaptığım köy evlerine gidiyordum.

Kış gecelerinde, soğuk günlerde  

Onlarla tatlı sohbetlerimiz olurdu.

Çay, kahve içerdik.

Köylülerimizin misafirperverliğine diyecek yok.

Bir ara bu “çocuklar neden ağlar,

Ağlayınca onları susturabiliriz “  diye bir konuşma, tartışma oldu.

Köylük yerde,  

Herkes bir şeyler söyledi.

Felit  ( Ferit ) diye şakacı bir köylümüz vardı.  45,50 yaşlarında idi.

Asıladı adı Ferit’ti, köylük yerde  ona Felit diyenler vardı…

Bir ara şöyle dedi: “ “Çocukları ağlayınca zor susturursunuz,

Onlar zaman zaman ağlarlar,

 Çocukların işine akıl ermez.

“ Haydi, ben çocuk olayım da beni sustura bilir misiniz? “ diye söyleyince;

Köylüler “ sustururuz, bundan kolay ne var sanki? “diye yanıt verdiler.

Ferit ağlamaya başladı

— Ne istiyorsunuz evladım?

— Bana şeker getirin,

— Önüne şeker koydular,

   Biraz sonra Ferit yine ağladı

—  Hayırdır oğlum?

--- Bana ceviz, incir getirin,

— Ceviz, incir de getirdiler,

 Ferit yine ağlamaya başladı,

— Şimdi ne istiyorsunuz, hayırdır oğlum?

— Neden ağlıyorsunuz?

— Bana  yoğurt getirin,

 Önüne bir tabak yoğurtta koydular,

“Şimdi susar, ağlamaz” dediler,

Ferit yine ağlamaya başladı,

---- Bana pekmez getirin”  dediler

       —Önüne bir tabak pekmez de koydular,

 — Ferit yine ağladı, durdu,  

— “Olmadı, olmadı” dedi,

 “Karıştırın, karıştırın “dediler

Karıştırdılar, onun önüne koydular.

 Bu kez yine ağladı,

---  Yoğurt ile pekmezi ayırın  “ dediler,

Bu kez yoğurdu pekmez’den ayırmak mümkün değildir.

Dediler ki “  Ferit haklıdır” tartışmayı böylece bir şaka ile noktaladılar.  

“Gerçekten çocukları susturmak ve ikna etmek zordur” dediler…

Son yıllarda Ferit ağbinin vefat haberini duydum.

Sırası gelmişken onu da rahmetle anıyor,

Köylülerime selam ve saygılar gönderiyorum.

 

Abdülkadir Güler

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..