Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '13

 
Kategori
Siyaset
 

Çocuklar gibi

Çocuklar gibi
 

“Bir insanın vicdanı varsa eğer,

Solcu olmaktan başka bir seçeneği yoktur…”

Sabahattin Ali’ nin kaleminden dökülen bir çok şiir, Sezen’in (Aksu) sesinden anlam kazanmış ve hafızamda yer etmiştir. Bu duygusal şiirleri yazan değerli üstadımızın yukarıda yazıma başlarken kullandığım dizeleri bana şunu bir kez daha gösterdi. İnsana ait olan tüm güzel duygular yine bir insandan peyda oluyor, onunla hayat buluyordu. Sanatçı gerçekten deli olmalıydı. Uçlarda yaşamalıydı. Ya çok çılgın veyahut çok sessiz. Kendi dünyasında... Sanat tarihine baktığınızda kulağını kesen Vincent Van Gogh, veya Kaldırım Serçesi Edith Piafff',  ve diğerleri…

Sanatçı vicdanlıdır, duyguludur, yaratıcıdır, sorgulayandır, başkaldırandır düzene ve kötü giden her şeyi düzeltme eğilimindedir. Bu yönlerini de ya şiirlerine ya resimlerine ya  yazılarına ya da hayata uygulamak isterler. Sanatçı zekidir. Baktı mı görür! Metaryalist hiç değildir.  

Kürk Mantolu Madonna’ sını okumuştum Sabahattiin Ali’nin. Sonrada  şiirlerini.

Başını göğsüme sakla sevgilim,

Güzel saçlarında dolaşsın elim,

Bir gün ağlayalım, bir gün gülelim,

Sevişen yaramaz çocuklar gibi...

(Bu parçayı bilenler mırıldanmaya başladılar bile… Akşama kadar dilimizden düşmez artık…)

Bugün internette sörf yaparken rastladığım bir diğer güzel dizeleri ise bugün ona olan sevgimi iyiden iyiye arttırdı. Ne güzel demiş şair…Benim lügatımda beş duyu organının hepsini  aynı anda kullanılmasına VİCDAN, kullanabilen kişiye de  İnsan deniyor. Boşuna sevmedim ben bu adamı. Biliyorum…

Yani arkadaşlar velhasılı kelam, hakikaten her insan solcu olamaz. İnsan önceden sağcı olup sonradan solcu olmuşsa eğer, duyularını nasıl kullanacağını öğrenmiş demektir amma velakin benim görüşümce tersi, mümkün değildir.  Allahu Ekber diyerek , kafa kol keserek, kadınlara tecavüz ederek, çocukları öldürerek, kendinden bilmem kaç yaş küçük kız çocuklarıyla evlenerek SAĞCI olunmaz. 

Allah’ a inanmak demek sağcı olmak demek değildir… Aradaki ince çizgiyi görebilmek de her insanın harcı değildir.

Şu bir gerçektir. Yürek soldadır ve yüreğim cebren yer değiştirmedikçe solcu kalmak benim için şereftir.

Saygılarımla

Melike Çelik

 
Toplam blog
: 78
: 290
Kayıt tarihi
: 02.07.11
 
 

1980 yılının buhranlı Ankara' sında gözlerimi dünyaya açmışım. Babamın işi nedeniyle çocukluk yılla..