Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '13

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuklar hep çocuk mu kalırlar?

Çocuklar hep çocuk mu kalırlar?
 

Peter Pan


Çocuklar dünyaya nasıl gelmekte, bu soru çocuklar tarafından sıkça sorulmakta, anne babalar da cevap vermekte zorlanmaktaydı. Seni leylekler getirdi söylemi en çok kullanılan hikâyeydi. Ancak çocukların çok daha derinden merak ettikleri bir soru olduğunu fark ettim. Kendileri hep çocuk muydular? Bir başlangıçları var mıydı? Peter Pan adlı filmde çocukların hep çocuk olarak kaldıklarıbir diyar vardı. Ayrıca birçok çizgi filmde filmin ana karakteri hiç büyümez yıllar geçer karakter hep çocuk olarak kalır. Anne babaların çocuklarının büyümesindeki her değişimi fark eder. Ancak çocuklar açısından kendi büyümelerini fark edememekteler.

          Çocukların kendilerini çizgi film karakterleri ile özdeşleştirmesi çokça bilinen bir durum. Bir çocuk pikaçu diyerek kendini beşinci kattan aşağı atmıştı. Çizgi filmlerdeki zamansal algıyı kendileri ile özdeşleştirmeleri beklenmedik bir durum değildir.

          Komşumuzun oğlu düğüne gidiyor. Düğünden sonra annesine şu soruyu soruyor. Anneciğim senin babanla düğünün olduğu zaman ben neredeydim? Bu soruyu cevaplamak ben nereden geldim sorusundan daha zor. Annesi düğüne gider iken seni nenengile bıraktık diye cevaplıyor.

          Birde ikinci soru var ki; Hep çocuk olarak mı kalacaklar? Bir gün büyüyecekler mi? Ya da ne zaman büyüyecekler? Bir gün yeğenim bana bu soruyu sormuştu. Ona acele etme dedim. Çocukluğunun tadını çıkar. Bir gün aynaya anlattım baktığında göreceksin kocaman adam olmuşsun, ne çabuk büyüdüm diye şaşıracaksın. Bu cevap onu iyice heyecanlandırmış, evde annesine anlatmış, benim büyümek için gayret göstermeme gerek yok, öyle kendiliğimden büyüyorum. Bir gün kocaman adam olacağım.

          Çocukların en güzel yanı yalan söylememeyi bilmemeleri. Bu nedenle kendilerine anlatılan her hikâyenin doğru olduğuna inanmaktalar. Biz büyükler gerçekliğin ne olduğunda anlaşmazlığa düşmemizin yanında çocukların var olduklarına inandıkları masal dünyasında çıkartmak istememekteyiz. Hep çocuk olarak kalmalarını arzulamaktayız. Bu da onların masal dünyasında kalma sürelerini uzatmakta.

Kaynak

1-http://www.khinsider.com/characters/peter-pan

 
Toplam blog
: 40
: 2165
Kayıt tarihi
: 29.07.12
 
 

Merhabalar, Çanakkale üniversitesi İktisat bölümünü ve Maltepe üniversitesinde Yüksek lisans biti..