Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
1069
 

Çocuklar İçin Doğru Beslenme

Değerli Okurlar,

Bugün çocukların beslenme alışkanlıkları üzerine bir kaç önemli noktayı hatırlatmak istiyorum.

Hepimiz biliyoruz ki doğru beslenen ve sevgi dolu, huzurlu, güvenli bir ortamda yetişen çocuklar yetişkinliğe geçtiklerinde zihnen, bedenen, duygusal ve sosyal olarak sağlıklı ve güçlü oluyorlar. Bunun için her ailenin özellikle anne ve babaların hamilelik döneminden itibaren dikkat etmesi gereken önemli sağlık kuralı var.

Doğum öncesi annenin sağlıklı beslenmesi, bol bol meyve ve sebze tüketmesi bebeğin beslenme yönünden zengin olarak gelişmesini sağlar. Araştırmalar göstermiştir ki; hamilelik döneminde meyve ve sebze ağırlıklı beslenen annelerin bebekleri daha güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olarak, aynı zamanda dengesiz beslenen annelerin bebeklerine oranla daha az alerjik bünyeli olarak dünyaya geliyor ve büyüyor.

Yine bilinen en öenmli gerçek, çocuklar için en önemli anne sütüdür. En az 6 ay boyunca bebeklerin anne sütü ile beslenmesi bebeğin beden gelişimi kadar duygusal gelişimi için çok önemlidir. "Güvene karşı temel güvensizlik dönemi" olan ilk 6 ay ve 1 yaş boyunca anne sütü ile beslenen bebekler kendine ve çevresine karşı güven duygusu ile büyürler. Anne sütü ile beslenmenin 2 yaşına kadar uzaması uzmanlar tarafından desteklenmektedir.

Çocuklarımızı özenle ve büyük bir titizlikle büyütürken yaptığımız en büyük hataların başında "hızlı tüketim beslenme" alışkanlıkları kazandırmak geliyor. Ne yazık ki ebeveynler olarak biz yetişkinler, yanlış beslenme alışkanlıklarımızı çocuklarımıza da yansıtıyoruz.

Bu nedenle sevimli minikler küçük yaşta obezite, kolestrol, kalp hastalıkları, şeker gibi hastalıklarla mücedele etmek zorunda kalıyor.

Hızlı beslenme biçimi, "fast food" alışkanlığı çocuklara geçici mutluluk vermekten öteye gitmeyen yalancı cennetler yaratmak anlamına geliyor aslında. Gerçek o ki, damak tadı için yenen bu gıdalar vücuda girdikten sonra güzel çocuklarımızın midesini, karaciğerini, pankreasını, dalağını, damarlarını, kalbini ve pek çok organını yavaş yavaş yıpratmaya başlıyor. Bunu daha iyi anlamak için lütfen yediklerinizin içeriğini ve nasıl hazırlandığını araştırınız.

Damak zevki kadar sağlıklı beslenmeye özen göstererek başta yetişkinler olarak beslenme biçimimizi doğal yöntemlerle sağaltmamız en doğrusu olacaktır. Doğal beslenirken ve çocuklarınıza beslenme hazırlarken;

Hazır meyve suları yerine, taze sıkılmış meyve suları, ayran, komposto, maden suyu, süt, bozaye yer veriniz.
Bol bol su içme alışkanlığı edindiriniz.
Ihlamur, rezene, tarçın, elma, papatya, adaçayı çocuklar için çok faydalıdır.
Ihlamur böbrek ve idrar yolu iltihaplarının sökülmesinde,
Rezene mikropşarın vücuttan atılmasında,
Tarçın pankreasın güçlenmesinde,
Elma özellikle karaciğerin güçlenmesinde ve yenilenmesinde,
Papatya akciğerlerin iyileşmesinde ve temizlenmesinde,
Adaçayı ise pek çok soruna şifa bulmak amacıyla rahatça kullanılabilir. (Şifalı Bitkiler, Prof. Dr. Ahmet Maranki)
Şeker yerine bal kullanın.
Spora yönlendirin.
En önemlisi televizyon ve bilgisayar başında yemek yeme alışkanlığını çöpe atın ve yemeğinizi sadece mutfakta yemeye özen gösterin. Bu alışkanlık sindirim sistemi başta olamk üzere pek çok sorunun oluşmasını engelleyecektir.

Anne eli değer her yiyecek sağlıklı ve şifalı olduğu varsayılarak düşünüldüğünde, annelerin mutfakta özenli doğal sebze yemekleri hazırlamasının, çocukları için yapacakları en büyük iyiliklerin başında geldiğine inanıyorum.

Sevgi ve saygıyla ,

Aylin Atasagun

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 53
Toplam yorum
: 102
Toplam mesaj
: 30
Ort. okunma sayısı
: 4647
Kayıt tarihi
: 07.07.07
 
 

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümünden mezun oldu. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster