Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '16

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuklar İçin Mimarlık - Sözsüz İletişim

Çocuklar İçin Mimarlık - Sözsüz İletişim
 

Bizim Kale :)


Amaç: Çocukların grupla işbirliği içinde çalışma ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirme

Gerekli Malzeme: Atık Malzemeler (Tuvalet kağıdı ve kağıt havluların rulo kartonu, gazoz kapakları, taş, ip vs.), yapışkan, makas, suluboya

Süreç:

- Çocuklardan bu malzemeleri kullanarak grupça bir şey inşa etmeleri istenir. Bu etkinliği sürdürürken uyulması gereken kural kimsenin birbiri ile konuşmamasıdır. İşaretlerle anlaşma yoluna gidilebilir. Çocuklara yeterince süre verilir. 
-Çocuklar çalışmalarını tamamladığında ürettikleri ürün bütün gruba gösterilir ve grup etkinliği nasıl sürdürdüklerine ilişkin bir değerlendirme yapar. Değerlendirme yaparken grup şu soruları dikkate alır: Hiç konuşan oldu mu? Konuşmadan anlaşabildiniz mi? Birbirlerini nasıl anladınız? Yaptığınız işbirliğinden memnun musunuz? Grupça mı yoksa ayrı ayrı mı çalıştınız? Bu ürünü yapmaya nasıl karar verdiniz? Ürününüzle ilgili neler hissediyorsunuz? Grubunuzun başarısını neye bağlıyorsunuz? En zorlandığınız şey ne idi? gibi.

Not: Bu çalışmada malzeme yeterliliğine göre 4-5 kişilik gruplara çocuklar ayrılabilir.

 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..