Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuklar için şah mat!

Çocuklar için şah mat!
 

Şah Mat!


Satranç, spor’dur.
Satranç, savaş, strateji ve zeka oyunudur.

Milli Eğitimin’de temel eğitim araçları arsında olan satranç’ın çocuklar üzerindeki etkisinden bahsetmek istiyorum. Satranç, öncelikli olarak dikkatli düşünmeyi sağlar. Hamle yapmadan önce uzun süreli düşünen çocuklar, statejik bir plan içinde olurlar ve karşılarında bir tek yolun olmadığını, başka seçeneklerle devam ederlerse, nelerle karşılaşabileceklerini ve bunlar karşısında neler yapabileceklerini adım adım öğrenirler. Bu durumda çocukların akıllarına gelen ilk şeyi yapma girişimlerini engeller ve ileriki yaşmalarında da olayları taktiksel olarak değerlendirmelerine yardımcı olur.

Satranç, matematiksel ve duygual zekanın gelişimini sağlar. Çocukların, beyinlerinde alıştırma yapma eğilimlerini artıtır, ve bunları gözlemleyerek öğrenmelerine yardımcı olur. Satranç, mantıklı, sabırlı ve düçünceli olmayı öğretir. Çocukların hayata büyük bir pencereden bakmalarını sağlar.Satranç oynayan çocuklar, kendilerini bu ouyun üzerinde geliştirerek bir tarz yaratırlarsa, doğru düşünerek doğru hareket etmeyi öğrenirler.

Satranç , çocukların kendine olan güvenin artamısını sağlar.Çocuklara, mücadeleci olma gücü vererek kötü bir durum karşısında ayakta durabilme özelliklerini geliştirir.Başarıya ulaşabilmelerinde sistemli ve disiplinli bir çalışmanın çok önemli olduğunu öğrenirler. Satranç oynayan çocuklar diğer çocuklara oranla daha sosyal olurlar. Kazanıdıklarında, başarılarını artırmak için daha çok çalışırlar, kaybettiklerinde ise başarısızlık karşısında üzüntüye düşmezler ve daha fazla öğrenme isteği duyarlar.

Kişisel gelişime bu kadar faydalı olan satranç’ı küçük yaştan itibaren çocuklarımıza öğretmeliyiz.Bunun için faydalı olduğuna inandığım bir kitabın ismini vermek istiyorum.Türkiye İş Bankası Kültür yayınlarından, Kasparov’la satranç öğreniyorum.Umarım faydalı olur.

Satranç, oynamaya üç ay önce bir arakadaşımın tavsiyesiyle başladım.Öğlen tatillerimi artık satranç oynayarak geçiriyorum. Satranç sayesinde, eskisi kadar iyi olmayan hafızam bile yerine geldi.

Satranç oynayarak eğlenceli saatler geçirmeniz dileklerimle...

Sevgilerimle,
Başak Özdemir

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..