Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '12

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuklar için

BEN, SİZE DEĞER VERİYORUM. YA SİZ?

 Çocuklar için;

 Ne öğreneceğimizi bilmeliyiz; bilmek için sormalıyız, sorgulamalıyız, yargılamalıyız. Peki, bunu yapabilecek bir durumda mısınız? Hayır!

Her şeyden önce bilgi doğru, Türkçe doğru olmalıdır. Bunların doğru olabilmecesi de;  doğru bir zihniyete, bir kişiliğe, bir karaktere, bir sevgiye, bir saygıya, bir ahlâka, bir bilgiye, bir şuura bağlıdır. Bu ciddi bir eğitim-öğretim sorunudur. Bunu ne 4+4+4 sistemi ne de tablet çözemez!

Veliler için;

Şimdiye kadar çocuğumuza ne öğretildiğini, bugünden sonra ne öğretileceğini biliyor musunuz? Bunu sorup, sorgulayacak, yargılayacak bir güce, bir bilgiye, bir şuura sahip misiniz? Hayır! Fakat henüz geç kalmadınız!

Öğreticiler-eğitim ve öğretimciler için;

Şimdiye kadar size ne öğretildiğini, ne öğrendiğinizi, ne öğreteceğinizi hiç sorguladınız mı, yargıladınız mı? Ya ne yazdırıldığını, ne yazdığını, ne yazdıracağını veya ne okutulduğunu, ne okuduğunu, ne okuyacağını hiç sorgulayıp yargıladınız mı? Kiminiz belki “Evet!” dedi, kiminiz belki “Hayır!” dedi. Fakat çaresizce çözüm bulamadınız değil mi? Biliyorum bazılarınız az da olsa bir çare buldu; fakat bazılarınız çaresizlik içinde bocaladı veya aldırış etmedi, değil mi?

 Çözümcü olmak için; önce sorunun hakiki kaynağını ve sebebini bilmek gerekiyor, sonra sorunu bilmek gerekiyor, daha sonra hakiki çözümü bilmek gerekiyor.

 

 
Toplam blog
: 205
: 266
Kayıt tarihi
: 10.06.12
 
 

Tekirdağ, 02.01.1961 doğumluyum. İstanbul'da yaşıyorum. Evli, 3 çocuk bâbâcânıyım. Türkçeci, muha..