Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çocuklar kendi seçimlerini kendileri yapmalılar.

Çocuklar kendi seçimlerini kendileri yapmalılar.
 

Hayatı kuş gibi özgür yaşamak


-Kızımla büyük sorun yaşıyorum... dedi Kamuran hanım.
50'li yaşlarda kibar bir hanımdı. Her zamanki gibi alışverişini yapmış kapıya yönelmişti ki,
-Bugün sizi durgun gördüm. Bir aksilik yok ya?.. demiş bulundum.
Sanki sormamı bekliyordu.
-Kendimi hiç iyi hissetmiyorum. Kızımla büyük sorunlarım var.
Gözlerinde yaşlar belirince,
-İsterseniz biraz sohbet edelim. Size bir kahve yapayım. dedim. Lafım bitmeden koltuğa yöneldi.
Kısa cümlelerle, şu an 26 yaşındaki kızını en iyi okullarda okuttuğunu, yüksek tahsilini yurt dışında yaptırdığını, en iyi firmalardan birinde yüksek mevkide çalışmakta olduğunu anlattı.
-Kızınızla gurur duyuyor olmalısınız.. dedim.
-Duyuyorum... derken gözleri hafif parladı ve yüz hatları gevşemeye başladı.
-O halde sorun ne?
-Kızım bir adama aşık oldu.
-Ne kadar güzeel. dedim.
Yüzüme, alay edip etmediğimden emin olmak için ya da kızgınlıkla dik dik baktı.
-Ben, sevdiğim adam diye getirdiği adamı damat olarak kabul edemiyorum. O, ipe sapa gelmez bir servet avcısı. Kızımı mutlu etmeye asla yeterli değil. Kızımın gözlerini kör etmiş, aklını başından almış. Az önce yine tartıştık.
Mendil uzattım.
-Kızınız yanlış bir seçim mi yaptı size göre?
- Evet! Zaten çocukluğundan beri hep yanlış seçimler yapardı. Bu sefer hayatının hatasını yapıyor. Seçtiği adamın yakışıklılığından başka bir özelliği yok. Kendini dahi geçindirmekten aciz, ağzı laf yapan bir serseri. Mesleği bile yok. Neymiş ressammış!
Yine yüz çizgileri gerildi, gözleri doldu. Mendil uzattım.
Kadın, kendi penceresinden baktığında belki haklıydı. Ama ortada birbirini sevdiğini iddia eden iki yetişkin insan vardı. Penceresini biraz aralamaya çalılştım.
-Kızınız şu anda çok mutlu olmalı. Çünkü sizin karşı çıkmanıza rağmen, size rağmen sevgisini savunabilecek kadar aşık. Aşık olmayı herkes beceremez. Kızınız büyümüş, farkında mısınız? Onun hayatını ve seçimlerini artık yönlendiremezsiniz. Ayrıca, kızınıza o kadar çok değer yüklemişsiniz ki, seçiminin yanlış olduğunu görüp vazgeçse bile, ''hiçbir çıkar gözetmeksizin aşık olabilmek'' yanına artı kalacak. Üstelik, hiç düşündünüz mü, şu an kızınızı zorla ayırırsanız, ilerideki mutsuzlukları için hep sizi suçlayabilir.
-Böyle birşey olsun istemem.
- O halde, kızınızın yakaladığı mutluluğun karşısında olacağınıza, ona ortak olun. Aşkını size karşı savunma cesareti gösterdiğinden dolayı onunla gurur duymalısınız. .
-Hiç bu açıdan bakmamıştım, teşekkür ederim... dedi ve gitti.
Birkaç gün sonra, elinde kendi hazırladığı, şık bir cam kabın içine dizilmiş kır çiçekleri aranjmanı ile çıkageldi.
- Kızımla aram düzeldi. Sayenizde. Bana vakit ayırıp derdimi dinlediniz, üstelik ufkumu açtınız. Bu kır çiçeklerini bahçemden topladım ve sizin için hazırladım... dedi.

Aldığım en güzel çiçek aranjmanıydı.

 
Toplam blog
: 19
: 909
Kayıt tarihi
: 27.06.08
 
 

1960 İstanbul doğumluyum. Eczacıyım. 2 Çocuk annesiyim...