Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '17

 
Kategori
Tarih
 

Çocuklar siperlere inin oynayın

Çocuklar siperlere inin oynayın
 

HAYDİN SİPERLERE OYNAYIN...!


DÜN YİNE ÇANAKKALE'DEYDİK...!

Okulumuz öğrencileriyle şehitlerimizi buluşturduk. Yiğitlerin harman olduğu, ülkesine kale olduğu Milletine kurban olduğu davasına köle olduğu, düşmanına geçilmez olduğu Çanakkale'deydik. Biliyorduk ki Onlarda bizi bekliyorlardı, yine biliyorlardı geleceğimizi gelip de kendileriyle hem hal olacaklarımızı. Biz de yemin etmiştik and içmiştik her gün emanetlerini emanetlerimizdir demeye ve korumaya… 

Bir anne belki de bir öğretmen birlikte geldikleri öğrencilere "Haydi siperlere." Diyordu. Dikkat kesildim. Ne oluyor diye sesin geldiği yan tarafa baktım. Çocuklar kendilerini siperlere atıyordu. Şaşırdım bu kadın ne yapıyor? sonra bu bir annedir herhalde oyun kurguladı çocuklarını oynatıyor diye... Sonra burası oyun bahçesi değil ki... Hiç bir anne oyun yeri olarak burayı seçemezdi. Kanların aktığı 253 000 şehidin verildiği diyardı. Oyun yeri olarak seçilen yer se adı siper de olsa, birkaç saatliğine de olsa buralar ecdadımızın şehit mezarlarıydı. Başkomutan Mustafa Kemal’in “ Ben sizlere taarruzu değil ölmeyi emrediyorum” dediği, üç dakikaya kadar öleceğini bilenlerin şahadetini tattığı yerdi. Anne nasıl olur da çocuğunu ölüm çukurunda oynatırdı! Bu ne anlama geliyordu?… Sonra düşündüm 1915 li yılları O zamanların Analarını, gazi olmuş yaşlı babalarını, giderlerken boynu bükük bıraktığı yavuklularını düşündüm. Sonra arkalarında söylenen sözleri, duaları… Şimdi oyun olsun diye siperlere atlayan çocukların birkaç yaş büyüğü 15 lileri, vatanı için kınalanan kurbanları, Hasanları, memetleri, alileri ve vatan evlatlarını hatırladım. Belki yaşıt belki biraz daha palazlanmış ana yavrularını o siperleri dolduranları… ve arkasından anaların çocuklarına tehdit vari yalvarmalarını "südüm sana helal olmaz saldırmazsan düşmanlara deyişlerini…hadi yiğidim git uğurlar ola, git ki vatan kurtula…" dediklerini düşündün, düşündüm. Sonra, 2017 de hadi siperlere inin çocuklar diyen anneyi düşündüm... Anladım ki bu bir prova, hem de vatanı için sokaklarda oynayan gencecik abeylerinin ölümüne girdiği şimdi cennet bahçelerinde olanların yerini almak için yaptıkları provaydı... Bu siperlere bu çocuklarda, bu vatan sevdalıları da alışmalıydı.
Seni kutluyorum Türk annesi o bilinci, vatan sevdasını, çocuklarına şimdiden kazandırmak için "haydi siperlere..." diyerek siper sevdasını çocuklarına tattırdığın için…

 
Toplam blog
: 8
: 110
Kayıt tarihi
: 17.04.16
 
 

Tarih alanında çalışma yapmaktayım. Tarih yorumları, günlük hayatta yaşanılan sorunlar, ülkemin m..