Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '06

 
Kategori
Teknoloji
 

Çocuklar ve bilgisayar oyunları...!

Çocuklar ve bilgisayar oyunları...!
 

4 yaşındaki yeğenim her çocuk gibi bilgisayar meraklısıydı. Doğal olarak da bilgisayar deyince aklına sadece oyun gelen kuşaktandı. Daha çok küçük olduğu için de futbol oyununu pek iyi oynayamıyordu. Ben de zekiyim ya (?) oyunu tanıtım moduna (demo) alıp, bilgisayarın arkasından klavyeyi çıkardım.

-Hadi oyna bakalım..!

deyip yan tarafa çekildim. Bizimki rakip oyunculara, hakeme ve bazen de kendi oyuncularına bağıra çağıra oyun oynamaya koyuldu. Ben de ona gülüyordum. Çocuktu işte, nasıl kandırdım diye düşünüyordum. Çok geçmedi bizim yaramaz bana dönüp:

-Dayı bu oyunda bir sorun var, sanki oyuncular kendi kendine oynuyor...!, dedi.

:)))

Kanan bendim aslında, yeni kuşak tam tabiriyle cin gibiydi. Madem öyle, bu kadar zekiysen hadi şimdi de bu oyunu oyna diyerek ona başka bir oyun hazırladım. Oyunda yerin değişik katmanlarında mağaralar, gizli dehlizler içinde ilerleyen kahramanımız karşısına çıkan değişik canavarlarla mücadele ede ede finale yaklaşıyordu. Oyunun içinde beyin-el koordinasyonu, zamanlama, karakterleri tanıma, gelinen yolları hafızada tutma, bulmacalar vb.. pek çok unsur iç içeydi.

Kısaca oyunun nasıl oynanacağını anlatıp kenara çekildim. En ufak bir ipucu vermedim. Derken bizimki kolaydan zora doğru oynamaya başladı. Kocaman açılan gözleri pür dikkat ekranda olup bitenleri izliyordu. Başlarda beyin-el koordinasyonu oldukça kötüydü. Çukurlardan atlarken geç kalıp çukura düşüyor veya ateş etmede geç kalıp vuruluyordu. Ben arkada sessizce ona bakıp, bir sonra neler yapacağını merak ediyordum.

Ancak bizimkinin yılmaya niyeti yoktu. İlk 10 dakika içinde beyin-el koordinasyonu tamamdı. Zamanlamalar iyiye gidiyordu. Doğru zamanda çıkış ateş ediyor ve hemen ardından saklanıyordu. Artık oyundaki canavarların davranışlarını da çözer gibi olmuştu. Bana bakıp:

-Dayı şu büyük olan canavarlar var ya, çok salaklar. Ateş etmeye çıktıkları zaman hep 2 defa ateş edip ardından hemen saklanıyorlar. İkinci ateşten sonra hemen çıkıp ateş edersen onu kolayca vurursun.

Aman ALLAH' ım çocuk daha 4 yaşındaydı. Ama tespitleri gerçekten çok doğruydu. Çok geçmedi diğerlerini de çözdü ve hepsini bir-bir hakladı. Oyunun seviyeleri ilerledikçe onun gösterdiği gelişimi adım adım görebiliyordum. Gerçekten çok etkileyiciydi.

Bilgisayar oyunlarının çocuklar üzerindeki olumlu etkileri çok açık. Tabii ki bu amaca yönelik doğru oyunların seçilmesi ve oyuna doğru zamanın ayrılması koşuluyla. Çocuğun beyinsel gelişimine katkıda bulunan, olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurmasını sağlayan, onu beynini daha çok kullanmaya iten bilgisayar oyunları madalyonun güzel yüzünü oluşturuyor.

Madalyonun diğer yüzünde ise aşırı şiddet unsarları içeren, kanla yoğrulmuş oyunlar var. İlk grup oyunların olumlu etkilerine karşılık bu tür oyunlar çocuğun bu yaşlarda yoğun şiddete maruz kalıp, onu sıradan kabul etmesine neden olduğu için olumsuz bir etki oluşturuyor.

Sonuçta oyun çocuklar için vazgeçilmez bir olay ve uzmanlar tarafından doğru gelişim için şiddetle önerilen bir gereksinim. Bilgisayar oyunları çocukların birbirleriyle sosyal ortamda etkileşim halinde oynadıkları oyunlar kadar olmasa da doğru seçildikleri takdirde çok faydalı olabileceklerdir. Burada da sorumluluk ve doğru seçim yapma yükümlülüğü biz ailelere düşüyor. Çocuğumuzun arkadaşlarını takip etmek gibi onun oynadığı oyunları da izlemek, bilgisayar dünyasının sadece oyun olmadığını ona anlatmak bizim için kaçınılmaz olmaktadır. Bunun en kolay yolu da çocuklar için hazırlanan ve her gün sayıları artan materyalleri onlarla ulaştırabilmektir.

Hoşcakalın...

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..