Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '07

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Çocuklara kıymayın efendiler

Çocuklara kıymayın efendiler
 

Bu sene 8 ay içerisinde katıldığım sekizci seminer oldu. Konusu hep aynı idi. Okullarda şiddet ve alınabilecek önlemler. Bu hafta içinde de milli eğitimin bizlerden istediği, öğretmenlere yönelik " Şiddeti önleme eylem planı" adlı bir seminer yapacağız.

Bir ara televizyona gözüm takıldı. Hafta sonu idi. Çizgi filmlere bir bakayım dedim. Daha sonra insanların seyretiği ve meşhur olmuş dizi filmlere bir baktım. Katıldığım seminerler aklıma geldi. Dünyada televizyon karşısında en fazla vakit geçiren toplum olduğumuzu duyduğumda belkide medyaya yönelik yani medya çalışanlarına, büyük gazete ve televizyon sahiplerine toplumuzdaki şiddeti azaltmak adına biraz çaba gösterebilirler diye düşündüm. İşin komik yanı aileler seyredebilir diye koydukları yayınların büyük bir çocğu gerçekten ailenin tamamının seyredebileceği bir düzeyde değil. O kadar çok örnekle karşılaştım ki bunların denetlendiğini gerçekten söyleyemem.

Birazcık çocuklarımızı ve geleceğimizi seviyorsak medyadaki denetim artırılmalı diye düşünüyorum. Şidet sadece fiziksel şidet değildir. Konuşmalarlarda argo sözcükler varsa bu "Dilsel şiddetdir". Habire bazı insanlar küçümseniyor bazı insanlar pof poflanıyorsa bu "Sosyal şiddettir".

Çocuklara kıymayın efendiler..........

 
Toplam blog
: 5
: 496
Kayıt tarihi
: 14.09.06
 
 

Marmara psikolojik danışmanlık mezunu, yaklaşık 4 sene Amerika'da çocuk eğitimi konusunda eğitim ald..