Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Çocuklara Özel Peynir

Sektördeki yeni üretimler! İlk duyduğum an heyecanlanıp araştırıyorum öncelikle, sonra mümkünse inceliyorum ve ardından koşa koşa bu köşemize geliyorum. Yıllardır takip edenler ve okuyanlar iyi bilir bu heyecanın bende sonu yok. Sektör kendisini geliştirmeye devam ettikçe biz de renkleniyoruz ve mutlu oluyoruz.

Bu haftaki konuğumuz peynir!

Fakat şöyle diyor: “Ben sizin bildiğiniz peynirlerden değilim.”

Bu zamana kadar birçok kez peynire yer verdim yazılarımda. Kabul etmeliyim ki hiçbiri bugün anlatacağım üretim kadar eğlenceli olamaz. Üretiminden yeni haberdar olduğum peynirler çocuklar için üretiliyormuş. Çocukların peynir tüketimini sağlamak ve peynire olan ilgisini arttırmak için değişik figürler kullanılmış. Dinazor, yunus, kedi, penguen, ördek  ve tavşan şekilleri verilen peynirleri hayal edebildiniz mi? Edemediyseniz üzülmeyin, biz yetişkinler çocuklar kadar mükemmel bir hayal dünyasına sahip değiliz, olabilir. Bu peynir üretilirken D vitaminince zenginleştirilmiş, tüketimde kalsiyumun yanında D vitamini alımı da üretici tarafından düşünülmüş. Basit gözüken bir şekil verme işlemi ile “Peynir nasıl sevdirilir?” sorusunu cevaplamak bu şekilde mümkün. Penguen seven bir çocuk, sırf peynirde o figür var diye peyniri sevebilir. 200 gramlık ambalajlarda karşımıza çıkan bu peynir, ilk olması açısından oldukça dikkat çekici.

Dikkatimi çeken bir diğer peynir üretimi ise “Ambalaj Tasarımı” ile ilgili. Bu üretici ise çocukların severek tükettiği dil peynirini ince ve uzun bir halde dilimleyip, ambalajlarını dinazor, deve kuşu ve zürafa resimleriyle süslemiş. “Hem besler, hem eğlendirir.” diyen üreticiye katılıyorum. Şu ambalajdaki ufak bir renk ve hayvan figürü çocuğu yine peynire yakınlaştırır. Bu ürün ise 20 gram paketçiklerle karşımıza çıkıyor.

Her iki üretim de ne kadar düşünceli. Biri peyniri figüre dönüştürürken diğeri ambalaj tasarımı yaparak bu tatlılığa ulaşmış. Peynir tüketimine karşı isteksiz olan çocuklarınız varsa bu da tercihen bir yöntem. Aa “Ben evde yaparımcılar” için de güzel bir fikir! Peynirleri kesip, şekillendirip, çocuğuna küçük şeylerden mutlu olması gerektiğini öğretebilirsin. Unutmadan, içinden bu fikri verenler için iyi dilekler gönderebilirsin.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Bizim de ruhumuz çocuk işte.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..