Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '09

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Çocuklara Türkiye'yi tanıtıyorum

Çocuklara Türkiye'yi tanıtıyorum
 

KONUŞMA SIRASINDA


Bir kaç gündür yağan yağmurdan sonra nihayet güneşi gördük. Serin ama açık bir hava. Türkiye'nin tanıtımı yapacağım okula araba ile giderken denizin maviliğini görmek içimi açtı. Geçen hafta hava kapalı idi ve denizin rengi havaya uymuştu.

Geçen hafta ilkokul ikinci sınıf çocuklarına konuşma yapmıştım. Daha kendi ülkelerini bile ders olarak almayan çocuklara nasıl hiç tanımadıkları bir ülkeyi anlatacağım diye endişelenmiştim. Ama umduğumdan daha ciddi bir şekilde dinlediler. Onlara beş taş oyununu gösterdim. Taşların dördünü birden yerden topayınca alkışlamışlardı.

Bugün onların izlenimlerini yazdığı kağıdı okudum. Biri " Bugün öğrendiklerimi anneme anlatacağım." diye yazmıştı. Konuşma bittkten sonra bana armağan olarak şarkı söylemişlerdi. Şarkıyı söylerken gözlerinin içi gülüyordu.

Bugün aynı okulda beşinci sınıflara benzer konuşma yaptım. İlgi ile dinlediler ama konuşma bittikten sonra şarkı söylerken utangaç, sanki göz göze gelmekten kaçınır gibi idiler.

Okula bir dolu broşür bıraktım. Okul müdürü ülkelerin tarihleri konusuna ilgi duyduğunu söyledi. Binlerce kilometre olan ülkemiz hakkında açık söyleyeyim bazı öğretmenlerin bilgisi yoktu. Bir keresinde bir başka okulda bir okul müdürü " TÜRKİYE de neresi ki ?" diye sorunca çok bozulmuştum. Konuşmacı olarak çağırdıkları kişinin ülkesinin yerini bilmemesi ve onun okul müdürü olması beni çok şaşırtmıştı.

Evde hemen her yaştan öğrenci ile çalıştığımdan onların düzeyine inip konuşma konusunda zorluk çekmiyorum. Konuşabildiğim Japonca da zor kelimeleri kullanmaktan kaçınıyorum farklı anlamda kulanımları olduğu için. O nedenle özellikle ilkokullarda konuşma yapmak kolay. Konuşmanın ana hatlarını not almak arada bir onlara göz atmak yeterli. Ama yetişkinlerin olduğu yerde konuşurken konuşma metni hazırlamak zorundayım. Bazan konuşmadan çok metni okumak durumunda kaldığım oluyordu geçmişte. Şimdilerde daha alıştım.

Ama çocukları çok sevdiğim için onlara bilgi aktarmak, bilmedikleri dünyaya götürmek ilginç. Hele bir de daha sonra teşekkür mektuplar gelmiyor mu ... hepsini saklıyorum. Özenle dosyalanmış teşekkür mektupları...Tüm çocuklara ulaşmak olanaksız ama bir sınıftan en azından beş altı çocuktan " Bir gün TÜRKİYE'YE gitmek istiyorum."yorumunu almak benım için en büyük MUTLULUK.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..