Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '19

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
19
 

Çocuklara Yemeği Sevdirmek

Besinler değişik yollarla besin öğesi ve enerji yönünden zengin hale getirilebilir.

Muhallebi ya da Diğer Temel Besinler İçin: Hazırlarken daha koyu kıvamlı olması sağlanmalı, hazırlanan besin akıcı ve sulu kıvamda olmamalıdır.

Çorba ve Sebze-Et Yemekleri İçin: Çorba ve sebze ya da et ve sebzeden hazırlanan (mercimek çorba, sebze çorba, kıymalı ıspanak, kabak dolma vb.) yemekler ezilerek püre kıvamına getirilebilir. Yoğun kıvamlı olan bu yemekler ya da çorbaların püreleri, sadece çorba ya da sadece yemek sularının yerine tercih edilmelidir.

Muhallebi, çorba ve sebze yemeklerine enerji ve besin öğesi yönünden zengin besinler eklenebilir. Bu zenginleştirme yolu özellikle çorbalar için çok faydalı olacaktır.

Çorbalara eklenecek nohut, bulgur, bezelye, kuru fasulye, mercimek, pirinç, patates ve benzeri çorbayı sadece sıvı bir besin olmaktan çıkaracaktır.

Çorbaların, muhallebilerin süt, yoğurt ve benzeri besinlerle hazırlanması kuru fasulye, nohut, mercimek ve benzeri besinlerden eklenmesi (ekonomik koşullar göz önünde tutularak kıyma, balık, tavuk gibi besinlerin ezilerek yemeklere eklenmesi söylenebilir) Bir tatlı kasığı zeytinyağı, diğer sıvı yağlar, tereyağı ve yumuşak margarin gibi yağlar eklenebilir.

Çocuğun Yemeklerinde Kullanılacak Yağlar
Sıvı ve katı yağlar yoğun enerji kaynaklarıdır. Çok az miktarda kullanılan (örneğin yarım tatlı kasığı) katı ya da sıvı yağın yemeğe eklenmesi ekstra enerji sağlar.
Ayrıca yağ yemeğin ya da muhallebinin kıvamını yoğunlaştırır ve yemeği yumuşak yenilebilir kıvama getirir.

Eğer yemeklere fazla miktarda yağ eklenirse çok fazla doyacağından diğer besinleri alması zor olur. Diğer besinleri az tükettikleri için de yeterli miktarda besin öğesi alamazlar.

Seker, reçel ve bal da enerji yönünden zengin besinlerdir. Küçük miktarlarda eklense bile enerji değerini arttırırlar ancak bu tür besinler başka besin öğesi içermezler. Bununla birlikte ülkemizde yaygın olarak kullanılan pekmez, hem besin öğesi hem de enerji yönünden zengin olusu nedeniyle beslenmede iyi bir tercih olacaktır.
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 9
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 16
Kayıt tarihi
: 10.09.19
 
 

Uzm. Dyt. İlay Polat , İstanbul Haliç Üniversitesi Beslenme Diyetetik bölümünü başarıyla tamamlam..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster