Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '14

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuklarda Kahvaltının Önemi

Çocuklar sabah  uykusunu  sevdikleri  için,  veya  çeşitli  gerekçelerle  genellikle kahvaltıdan  kaçarlar,  oysa  kahvaltı  her  yaşta  olduğu  gibi  çocukluk  çağında  da  en  önemli  öğünlerden  birsidir.  Bu önemli konuyu  uzmanımız  Diyetisyen  Sernaz  Çakır  Ercil  ile birlikte irdeledik.

Sernaz hanım oyun çağı  ve  okul öncesi dönemde sağlıklı beslenme deyince  ne  anlıyoruz?Oyun çağı ve okul öncesi dönemde çocukların besinlere karşı iyi ve olumlu davranışlar geliştirmesi için önemli bir zaman dilimidir. Bu yaşlardaki çocuklar oyun aktiviteleri ve büyüme gelişme için yeterli miktarda enerji almalıdırlar.

Her çocuğun yaşı, boyu, kilosu, günlük aktivite düzeyine göre kalori ihtiyacı değişse de 1-3 yaş arası çocuklarda ortalama kilo başına 100, günlük 1300; 4-6 yaş arasındakilere kilo başına 90, günlük 1800 kalori enerji alımı önerilir. Ekmek grubundan günde 8-9, et grubundan ( et-tavuk-balık-peynir) 4-5 , meyve grubundan 2-3 , sebze grubundan 3-4 ve süt grubundan 2-3 porsiyon tüketilmesi sağlıklı beslenmeyi oluşturacaktır. Küçük çocuklar için sağlıklı beslenme alışkanlığı ileriki dönemlerde şişmalık, kalp hastalıkları, tansiyon ve diğer kronik hastalık risklerini azaltmada yardımcı olacaktır.

Peki kahvaltı neden önemli,  diğer öğünlerden farkı ne?

Günün ilk öğünü olan kahvaltı her birey için olduğu gibi çocuklar içinde en önemli öğündür.   Özelikle çocukların kahvaltıya gereksinimi vardır. 8-12 saatlik uzun bir açlıktan sonra gelen ilk öğün kahvaltıdır. Kan şekeri dediğimiz glukoz gereksinimi için önemli bir kaynaktır. Glukoz, beyin için en önemli enerji kaynağıdır. Beyin fonksiyonları içinde fazla oranda glikoza ihtiyaç duyulur. Bu nedenle sabah oluşan açlığın öğrenme üzerine olumsuz etkisi vardır.

Kahvaltı  yapan ve yapmayan  çocuklar  arasında  entelektüel  açıdan farklar  oluşuyor  mu?

Kahvaltı alışkanlığı olmayan çocuklarda performanslarında düşüklük, yorgunluk hissi görülebilir.

Düzenli kahvaltı yapan çocuklar ise okulda daha başarılı olmaktadır. Yetişkinler kahvaltı yapmamanın olumsuzlarından çocuklar kadar etkilenmezler. Çünkü özellikle sabah saatlerinde okuma yazma gibi temel beceriler güçlenmektedir. Çoğu okul artık kahvaltı vermektedir. Ancak eğer okulda kahvaltı yoksa çocuğunuzun kahvaltısını evde yapmasına özen gösterin.

Sernaz  hanım,  son  olarak annelere pratik ve sağlıklı kahvaltı önerilerinde bulanabilir  misiniz?

1 tane beyaz peynirli kepekli tost + taze sıkılmış meyve suyu

1 bardak süt + 1 yumurta + 1 dilim peynir + 1 dilim ekmek

Peynirli omlet + 5 tane zeytin + 1 dilim ekmek

Kaşar peynirli tost + 1 tatlı kaşığı bal

Ev yapımı peynirli çörek + süt

Süt + meyve + yulaf ezmesi karışımı

Kaynak:http://www.doktoramcam.com/Makale/Detay/1-6-yas-arasi-cocuklarda-kahvaltinin-onemi/560

 

Bu makale de ilginizi çekebilir

Kefirin Faydaları

ilhan gündoğdu bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 374
Toplam yorum
: 19
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1014
Kayıt tarihi
: 04.08.11
 
 

09.05.1970 tarihinde İstanbul’da doğdum. İlköğrenimimi Göztepe Yeşilbahar İlkokulu’nda yaparak 19..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster