Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '06

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuklarda şiddet eğilimi artıyor

Çocuklarda şiddet eğilimi artıyor
 

Günümüz çocuklarında şiddet eğilimi artıyor. Kendi çocuğumda ve etrafımdaki ailelerin çocuklarında bunu rahatlıkla gözlemleyebiliyorum. Bir şey isterken bağırarak istemeyi tercih ediyorlar. İstedikleri makul birşeyse zaten yapılıyor ama ya yapılmaz sa? İşte o zaman şiddet dediğimiz şey ortaya çıkıyor. Bağırıp çağırmalar kendini yere atmalar, saatlerce inatla ağlamalar ya da karşısındakine vurmalar...

Bilirkişiler bu şiddeti genelde çocukların televizyon izlemelerine bağlıyor, televizyonda gördüklerinin etkisiyle şiddete yöneldiklerini savunuyor ama bence sadece televizyon olmamalı bunun sebebi. Bir kısmı aile içi şiddet diyor. Belki bu daha fazla geçerli ama ben kendi çocuğumdaki şiddeti her ikisine de bağlayamıyorum. Çünkü ne şiddet içeren bir şey seyrediyor ne de ailemizde şiddet var. Acaba diyorum şimdiki çocuklar her istedikleri hatta istemedikleri şeylere çok mu çabuk ulaşıp elde ediyorlar? Çocuğum istememiş olsa bile ona göre diye aldığım o kadar çok oyuncak ve kıyafet var ki. Aç değil ama böylelikle tok da olmuyor. Hep yeni bir şey bekliyor. Yeni bir şey olmayınca kendisini şiddetle ifade etmeye çalışıyor.

Kimbilir bizim onun için yaptıklarımız ve yapmadıklarımız ne ifade ediyor ona. Acaba doğrusu eskiden bize yapıldığı gibi sadece çok gerekli olduğunda mı bir şey alsak? Ama yine çözüm olacak gibi gelmiyor bana. Biz istediğimiz şey alınmadığında sessiz kalırdık kırılır, üzülürdük o kadar. Şimdikiler tuttuğunu koparacak sanırım. Elde edemediklerine karşı tavırları belki geleceklerinde de elde etmek istedikleri şeylere ulaşmalarını sağlar kimbilir? Eğer çocuğundaki şiddeti önleyebilen ya da yaşamayan varsa bizimki gibi çocuklara sahip ebeveynlere bir akıl versin de şu çocuklarda şiddet artıyor yerine azalıyor yorumu yapılabilsin..

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..