Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '17

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Çocuklarımın ilk şiir denemesi

Çocuklarımın ilk şiir denemesi
 

@YA


Sekiz yıl önce aramıza katılan ailemizim minikleri büyüdü, okullu da oldular ve hatta ilköğretim döneminin sonuna doğru da ilerliyorlar. Bir yönden bakınca zamanın nasıl geçtiğini anlamak birşey, diğer yönden bakınca zamanın evlatlara öğrettiklerinin keyfini sürmek başka birşey!

Bu hafta işten geldiğim bir akşam;

"-Baba, çevre konusunda bir şiir yazmamız gerekiyor. Yardım eder misin?" diye karşıladılar. Okulda çalıştıkları konularından bir tanesi de bu olduğu için, hem öğrenileni pekiştirmek ve hem de düşünsel zekalarını geliştirmek amacıyla böyle bir çalışma planlanmış. Doğrusu oldukça hoşuma gitti. Var olan şiirleri okumak ya da yazmak birşey de, üretmek başka birşey!

Tabi yardım istenince; ben de, nasıl düşünmeleri gerektiğine dair fikir vermek amacıyla yardımcı oldum. Sonunda üç kişinin ortak emeğiyle şu anonim eser çıktı ortaya..

Keyifle çalıştığımız ve ve sonrasında güzel bir anı olarak hatıralarımıza kaydettiğimiz şiirimizi sizinle de paylaşmak istedim.

İşte Emir ve Emre'nin ilk şiir denemesi..

...

Hayat Ne Güzel Olur

Parklara çöp atmasak,
Doğada ateş yakmasak,
Çevreyi temiz tutsak,
Hayat ne güzel olur!

Nehirler temiz aksa,
Güneş gülerek baksa,
Yıldızlar havada çoksa,
Hayat ne güzel olur!

Hava kötü kokmasa,
Bacadan is çıkmasa,
Sular boşa akmasa,
Hayat ne güzel olur!

Atık yağları dökmesek,
Plansız ağaç kesmesek,
Çevreyi kirletmesek,
Hayat ne güzel olur !

                       EA/ EA / YA 

                İstanbul /2017

 
Toplam blog
: 66
: 5959
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Anadolu benim, ben de Anadolu'nun canıyım!   ..