Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '13

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
632
 

Çocuklarımızdan gizlenen gerçekler

Çocuklarımızdan gizlenen gerçekler
 

Fen derslerinde insan türünün nasıl ortaya çıktığı hakkında sadece bilimsel hipotezler anlatılmalıdır, dini görüşler din derslerinde anlatılmalı Fen derslerinde değil.


Türkiye’de İlk ve Orta Okul Fen derslerinde öğrenciler Çevremizdeki Canlılar ünitesinde canlı türlerinin sınıflandırılmasını, yaşadıkları çevreyi, üreme, beslenme, yavrulama ve yavrularına bakma özelliklerini en ufak detaylarına kadar öğrenirler. Bitkiler, mantarlar, hayvanlar ve mikroskopik canlılar diye 4 ana tür olduğunu bitkilerin çiçekli ve çiçeksiz bitkiler diye ikiye ayrıldıklarını, hayvanlarda omurgalı ve omurgasız hayvanlar, kuşlar, sürüngenler, böcekler, memeliler, balıklar vs. gibi türler olduğunu öğrenirler.

Fen kitaplarında bütün bu türlerin özellikleri en ufak detaylarına kadar anlatılmasına rağmen neden bu kadar çok tür olduğu ve nasıl meydana geldikleri hakkında tek satır yazmaz. Çünkü bu ister istemez insan ve diğer canlıların yaratılışı ile igili dini dogmayı sarsan Darwin’in Evrim teorisinden bahsetmeyi gerektirir. Bu nedenle canlılar hakkında herşeyden bahsedilir ama neden ve nasıl bu kadar tür olduğu konusuna hiç girilmez.

Şimdi bu değişti, Amerika’da okullarda Fen müfredatına girmesi mahkemelerce yasaklanmış olan YARATILIŞÇI dini propağanda olan Akıllı Tasarım Türkiye’de İlk ve Orta Öğretim Fen Müfredatına sokuluyor. Ama Darwin’in Evrim Teorisinden gene bahsedilmiyor.

Bütün canlı türlerinin Allah tarafından ayrı ayrı yaratıldığına, yaratıldıktan beri hiçbir evrim ve değişim geçirmediklerine, insan türünün Adem ve Havva ile başladığına, Allahın Adem’i topraktan Havva’yı da Adem’in kaburga kemiğinden yarattığına inanmak isteyenler inanmakta serbestirler. Ama bunların anlatılacağı yer din Din dersleridir, Fen dersleri değil. Fen derslerinde sadece bilimsel Hipotezler anlatılır, Darwin’in Evrim teorisi dahil tüm bilimsel hipotezler bilimsel yöntemlerle eleştirilebilir alternatif hipotezler incelenebilir. Ama Yaratılışçıların ortaya attıkları Akıllı Tasarım bilimsel hipotez değil İncil’deki Yaratılış dogmalarını aklamak ve Amerika’da Fen müfredatına sızdırmak için aşırı Hıristiyanların bir oyunudur. Amerika’da mahkemeler Anayasa’nın eğitimde laiklik ilkesine dayanarak bunu engellemişlerdir. Şimdi gazete haberlerine göre bu dini dogma Türkiye’de İlk ve Orta öğetim Fen Müfredatına yerleştiriliyor.

Herkes dini inancında serbestir ancak evrenin, canlıların ve cansızların yaratılışı, insanın nasıl meydana geldiği ile ilgili dini açıklamaların anlatılma yeri Din dersleridir. Fen derslerinde bu konuda sadece bilimsel hipotezler anlatılabilir, dini inançlar değil. Dindar gençlik yetiştireceğiz diye Din dersleri ve “seçmeli” Kur’an dersleri ile yetinmiyor Fen derslerini de Dinin ipoteği altına almaya çalışıyorlar. Türkiye’de çoğunluk bu oynannan oyunun farkında değil.

Rasih Bensan 10 Ocak 2013

Ş ODABAŞI bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Din dersinde dini öğretiler, fen dersinde de bilimsel hipotezler anlatılır şeklindeki düşüncenize temelden karşı çıktığımı belirtmek zorundayım. Çünkü dini öğretiler adı üstünde insanın özel, kişisel, sübjektif, inanç alanına giren varsayımlardır ve bu nedenle de hiçbir şekilde okullarda ders adı altında verilmemelidir. Çünkü siz bu öğretileri öğretmeye kalktığınızda zaten çocuğu da zorunlu olarak inanmaya zorlamış olursunuz.Bence din dersi tamamen yasaklanmalı ve çocuklarımız sadece ve sadece inancın değil bilimin alanına giren "BİLGİ" ler doğrultusunda eğitilmelidir. Sizin dediğiniz gibi din dersinde din, fen dersinde de fen bilgileri verildiğinde çocuğun kafası karışmaz mı? Sevgi ve selamlarımla

Matilla 
 10.01.2013 19:53
Cevap :
Haklısınız. Bence din dersleri yasaklanmamalı ama dini dogmaların öğretildiği beyin yıkama şeklinden çıkarılıp dinlerin tarihi şeklinde öğretilmelidir. Tanrı kavramı nedir ? Dinler nasıl ve neden ortaya çıkmış ve nasıl yayılmışlardır? Peygamberler ve kutsal kitaplar hakkında onlara inanma mecburiyeti olmadan sadece tarihi bilgi verme şeklinde öğretilmeli. Nasılki tarih dersinde Nazizmin ortaya çıkışı, yaptığı vahşeti incelemek Nazizmi benimsemek anlamına gelmiyorsa din dersinde de dinler hakkında onlara inanma mecburiyeti olmadan bilgi verilmeli.Türkiye'de okullarda din eğitimi nasıl olmalı başlıklı yazımı da okumanızı tavsiye ederim.  10.01.2013 21:18
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 414
Toplam yorum
: 132
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1879
Kayıt tarihi
: 05.05.12
 
 

BİLİM özellikle astronomi ve çeşitli konularda araştırmacı ve yazar Amatör fotoğrafçı, Ka..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster