Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çocukların dürüstlüğü

Çocukların dürüstlüğü
 

Buyudukce kendileri bulma cabasinda olan cocuklar kucukken ne kadar masum ve durustler .

Evde yaptigim is geregi anaokulu duzeyinde cocuklarla da calismaktayim. Onlara ogretmek benim icin buyuk bir zevk. Hele onlarin masumluklari ve durustluklerini gorunce dayanamiyorum. Ana okulu donusu iIngilizce ogrettigim bir grup kucuk cocuk var. Bazan ikili uclu gruplarla gelirler. Bazan tek tek. Anneleri ile birlikte olan ogrencilerim de vardir .

Gecenlerde Yuuta ve Shunto ile calisiyordum. O anda silgiye gereksinim duydum . Masanin ustunde olan bir silgiyi aldim ve Yuuta'nin yaptigi bir hatayi duzeltmek istedim . Silerken bir yandan da "Bu silgi kimin bilmiyorum . Bir arkadasiniz unutmus ."diyordum . Yuuta aniden "Neden baskasina ait olan bir seyi habersizce kullaniyorsun ? " dedi . Silgiyi elimden nasil attigimi bilmiyorum . Her halde yuzumde kizardi. Ama acikladim kendisine diger ogrencilere sordugumu ve sahibini bir turlu bulamadigimi . Uyardigi icin de tesekkur ettim .Ve de ozur diledim .

Bir uclu kalem var unutulan . Ogrencilerin unuttuklarini biriktirdigim kutunun icinde . Cok cazibeli . Belli ki bir kiza ogrenciye ait . Pembe renkli isiltili bir tas var kalemin tepesinde . Yine kime sorduysam "Benim " diyen yok . Gecenlerde bir ogrenci kaleminini unutmus evde . Kalemlikten bir kalem aldim verdim . Meger oglum kucukken aldigimiz ama kullanmadigi ustunde ismi yazili bir kalemmis. Kalemi verdigim cocuk " Bunun ustunde baskasinin ismi yazili kullanamam." dedi . Daha buna benzer nice ornek ..... Ama ilk okul ve orta okula gelince birden degisiveriyorlar . Umursamiyorlar ve yalanlar basliyor . Anne babanin cocuk gelisimi hakkinda bilgi yetersizligi, toplum degistiriyor onlari.

Ama orta okul ve lise ogrencilerinde gozledigim ve takdir etigim bir konu var . Yaz ve kis tatillerinde her dersin bir odev kitapcigi vardir . Kitapcigin arkasinda yanitlar da vardir . Ogrencilerin cogunlugu once odevi yapar sonra yanitlara bakarak yanlis yanitlari kirmizi kalemle duzeltirler . Ogluma ve kizima odevlerini birlikte yapmayi onerdigimde , ozellikle oglum , " Eger seninle yaparsam hepsi dogru olur ama ben senin kadar bilmiyorum ki ."derdi . Hala da oyle . Dun Hollanda dan telefon etti . Donmeden once Rotary kulubunun verdigi partide Ingilizce tesekkur konusmasi yapmasi gerektigini , kendi yazdigi cumlelerin sayisinin yetersiz oldugunu ve yardim etmemi istedi . ILK DEFA. E-mail ile yolladim ama netteki baglanti sorunu nedeniyle telefonda yazdirdim . Bana tesekkur etti. Ama evlerinde kaldigi anneye o yaziyi benim yazdigimi belirtecegini soyledi . Cunku annenin onun o tur mektubu yazabileceginden kusku duyabilecegini ve asil olani soylemenin dogru oldugunu soyledi .

Guzel , kara gozlu oglum bundan boyle de ayni durustlugu gostermeni umuyorum ve biliyorum degismeyeceksin .Kucukken kursa gitmemek icin one surdugun bas agrisi yalanlarini affediyorum . Cunku oradaki zalim fen hocasi bilmedigin zaman seni hirpaliyordu. Bilemedim sonradan ogrendim . Affet anneni.

Resimdekiler benim canim yavrularim kizim ana okulunda iken .Oglum daha kucuktu.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..