Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '07

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Çocukların gece korkuları

Çocukların gece korkuları
 

Oğlum 8 yaşında ve yalnız yatmak istemiyor, her gece " anne baba ben sizinle yatabilir miyim? " diye hemen hemen her dece yaşıyoruz bu sorunu, ve ben çocuklarımla yatıp uyumayı seviyorum, ama her zaman anne ve babanın yanında yatıp uyuması taraftarı değilim, sakıncalı bir durum, oğlum yalnız yatmaktan korkuyor, korkmaması gerektiğini anlatıyoruz, arştırma yaptım, korkunun sebeblerini araştırdım, göz atalım;

Gece Korkuları; çocuğun gece, uyanmış gibi göründüğü durumlarda, alışılmışın dışında davranışlar sergilemesi durumu.(Örneğin, kalkıp dolaşma, aşırı derecede korkma gibi) Genellikle 3-5 yaşlarındaki erkek çocuklarda görülür.

Gece korkularının türleri olmamakla birlikte, onları kabuslardan ayırt etmek çok önemli. Kabuslar uykunun hafif dönemlerinde ortaya çıkarken, gece korkuları daha derin uykuda ortaya çıkar. Kabusta kişinin bilinci yerindedir, hatırlayabilir; gece korkuları hatırlamaz.

Gece korkularını tanıyabilmek için şu noktalara dikkat etmek gerekir:
Aniden uyanıyormuş gibi görünme. (Çocuk uyanık gibi görünür, ancak derin uykudadır)
Aşırı korku, panik, veya alışılmışın dışında davranışlar ,
Hızlı kalp atışları,
Bağırma veya ağlama,
Terleme ,
Olayla ilgili hiçbir şey hatırlamama,
Tamamen uyanamama,
Yatıştırılıp uykuya dalmada zorluk ,
Gece korkularının kalıtımsal bir yanı olduğu düşünülse de, ortaya çıkmasında duygusal etkenler büyük rol oynar. Çocukların çoğunda, gece korkuları kendiliğinden geçse de ciddi durumlarda bir uzmana başvurmak yarar sağlayabilir.

Gece korkuları çok sık ortaya çıktığında, çocuğu kontrol etmek çok zorlaştığında ve gece korkuları ile belli stres durumları arasında bir bağlantı kurulduğunda yardım alınmalı.

Çocuğun kendi kendine yardım etmesinden ziyade anne-babanın yapabileceği şeyler de söz konusu:
Çocuğun yaşamındaki stres odaklarını mümkün olduğunca azaltmaya çalışmak.
Çocuğun uykuya geçiş zamanını düzenli hale getirmek.
Çocuk gece korkuyla uyandığında, uyandırmaya çalışmayın; sadece ona sarılarak alçak bir sesle yatıştırmaya çalşın

Oğlum gece yatana kadar, yattıktansonraçok şükür bu tip problemler olmuyor , deliksiz uyuyor

MİNİKLERE SAĞLIKLI, HUZURLU UYKULAR...

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..